Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowd Sourced App ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg ser flere steder på nettet, hvor man forsøger sig med et ret spændende koncept, som kaldes "crowd sourced apps". Konceptet er faktisk ganske simpelt :

1. En person submitter en ide, som bliver synlig for alle andre i communitiet

2. En anden person foreslår måske et navn til app ideen og får kredit for dette

3. En tredje foreslået nogle features til app, som ikke er nævnt og får kredit for dette

4. I den sidste ende afgører communityet, om app ideen skal realiseres eller ej

4. Når app er lavet, ejer de deltagende personer x antal af ejerskabet på app'en

Ville sådan et koncept kunne fungere her i danmark, tror i ? Eller går vi danskere lidt for meget og "gemmer" på vores guldkorn inde i os selv, istedet for at komme ud over stepperne og få eksekveret noget ?

Jeg kan personligt godt lide ideen om at flere forskellige kompetente personer er med til at forme fra ide til app, i den sidste ende skulle der jo gerne være lidt flere, end bare personen med ideen, som skal bruge app'en ... ihvertfald hvis der skal være økonomi i det for alle :-)

Kom frisk med lidt input ... jeg er ihvertfald klar til at tage mig af udviklingsdelen af sådan et projekt, men så mangler vi nogle gode ideer og en håndfuld medløbere, som kunne se det sjove i sådan et projekt :-)

Med venlig hilsen,

Kent Fonager

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tro måske at Danmark er et for lille land til at havde sådan en siden for sig selv. Tro der vil passe bedre på EU plan, så ville der også være forskellige kultur input, som derved gør app mere bred.
Men synes det lyder som et sjovt koncenpt, men hvordan beregner man lige hvor mange procent en navn/logo/features er værd?

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for input. Der kan godt være en risiko for at der ikke ligefrem vælter ind med ideer og brugere, men omvendt så er jeg ganske sikker på at bare her på amino, er der rigtig mange som sidder og "gemmer" på en god ide og helt sikkert ligeså mange som ville kunne se det sjove i at være med til at lave en app.

Mht. procenter, så kunne man jo lade det være foruddefineret, hvor meget et ikon, en tagline, app navn osv var værd. Måske det også "bare" skulle belønnes via credits i app, jeg ved det ikke ... Alternativt, så lader du "bare" community om at vælge hvilken ide der skal laves og laver et split imellem idemanden og udviklerne af selve app'en.

Jeg synes bare det kunne være interessant at tilgå udviklingen af apps, på en ny måde ...

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du nok ret i, så det kan være du skal lave en tråd, hvor du kan prøve at samle folk.
man kunne også bare gøre at der i app stod et sted hvem der havde været med til at laver tinge, så folk kunne vise det frem til venner m.m.
Jeg er selv igang med et app projekt, og har fundet ud af at der skal bruges mange forskellige kompetencer for at kommer i mål, ide,forretning, grafik, programmering, marketing m.m., som ikke ikke selv kan håndter alene, hvis alt skal blive godt.

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)