Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revolutionerende ide, hvad siger I?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen går ud på, at vi laver en myggelampe baseret på solcelle energi, som skal kunne mindske risikoen i lande som Afrika for, at befolkningen bliver ramt af syge domme som malaria. Hvad synes I om den? tror i der er behov for noget som dette? 

Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Frihauge IT Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Aug 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Princippet er jo det samme udover, at den her skal kunne tåle vand samtidig med, at den skal designes på end mere rubust måde til, at kunne udholde vind og vejr.

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en fin idé, men som en anden skriver så er der en form for det samme produkt på markedet. Dertil er der jo også myggenet til når de sover. 

Find knallert og scooter informationer med tips på Knallert-Scooter.dk

Fra New York
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 8
Fra  ooofff.org Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer jo an på hvilken pris du kan lave den til.

Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

christoo:

Ideen går ud på, at vi laver en myggelampe baseret på solcelle energi, som skal kunne mindske risikoen i lande som Afrika for, at befolkningen bliver ramt af syge domme som malaria. Hvad synes I om den? tror i der er behov for noget som dette? 

Hej christoo

God idé til produkt; helt klart et behov.

Jeg synes det er supert når der kommer idéer som både kan hjælpe millioner og være basis for en business.

For det første skal du ikke lade dig skræmme af at der er tilsvarende produkter på markedet. Det fortæller jo blot at det er et marked. Samtidig skal du undersøge om der er patenter knyttet til disse produkter, og om jeres design kommer i konflikt med dette.

Afrika er jo et kæmpestort marked (eller mere korrekt, mange markeder), med en voksende middelklasse.

Behovet er jo størst i de rurale og fattige dele, men her er jo også købekraften meget begrænset. Det konkurrerende produkt (til 249) er jo nærmest en årsløn. Jeg tror man skal tænke meget anderledes. På TED kan man se nogle som laver mikroskoper af pap, til blot nogle cent. Den slags produkter har potentiale. Kan I lave noget bret-din-egen-myg-lampe agtig?

Samtidig er det et oplysningsproblem. For os er det oplagt at et mygnet er smart i mod myg, men arbejdet med blot at udbrede såvidt enkel viden er svært.

Distribution vil være en udfordring. Når I har et godet design, og ser at I kan lave det billigt; tag kontakt med nogle hjælpeorganisationer.

Jeg ønsker al mulig lykke med arbejdet.

mvh Øyvind

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)