Som overskriften lyder så har jeg tænkt over om det nu også er klogt at henvende sig 100% til ét af kønnene i stedet for at henvende sig til begge?
Hvis vi f.eks snakker tøj.
Umiddelbart ville man jo tænkte at der var flest kunder i at henvende sig til begge køn, men hvis køberne kunne vælge, ville de vel for det meste vælge den webshop de mener passer bedst til netop dem?
Det er jo et spørgsmål om det mest fundamentale for opbygningen af hele din virksomhed...
målgruppe, strategier mv.
Der er fordele og ulemper ved begge dele... Jeg viller dog personligt finde en interessant niche. Hvad mangler der på markedet?
Mit bud vil være at sætte dig ned og vurdere hvad det er du vil? Hvad brænder du for? Og arbejde videre derud fra. Så er det lettere for dig at kunne vurdere markedet og mulighederne bagefter... Ellers er det som at skyde gråspurve med kanoner, når du får svar...
Hvis det var helt så simpelt uden baggrundsviden var vi alle jo velhavende. Det kræver dog hårdt arbejde - også forarbejde ;)
Det er jo et spørgsmål om det mest fundamentale for opbygningen af hele din virksomhed...
målgruppe, strategier mv.
Der er fordele og ulemper ved begge dele... Jeg viller dog personligt finde en interessant niche. Hvad mangler der på markedet?
Mit bud vil være at sætte dig ned og vurdere hvad det er du vil? Hvad brænder du for? Og arbejde videre derud fra. Så er det lettere for dig at kunne vurdere markedet og mulighederne bagefter... Ellers er det som at skyde gråspurve med kanoner, når du får svar...
Hvis det var helt så simpelt uden baggrundsviden var vi alle jo velhavende. Det kræver dog hårdt arbejde - også forarbejde ;)
håber svaret kunne hjælpe
Tak for dit svar :)
- Det er altid rart at høre andres meninger, jeg vil ikke foretage mine valg ud fra hvad der bliver skrevet herinde, men jeg vil tage det med i mine overvejelser.
Altså der vil nok automatisk være et større marked ved at tage begge køn, men ved at være specialist kan det måske trække flere at de specifike kunder til.
Jeg har gået helt mod strømmen, og har valgt et enkelt køn, og enda det køn som har den mindste markedsdel, men jeg tror på at ved at være meget specifik og anderledes at det vil skabe mange trofaste kunder.
Altså der vil nok automatisk være et større marked ved at tage begge køn, men ved at være specialist kan det måske trække flere at de specifike kunder til.
Jeg har gået helt mod strømmen, og har valgt et enkelt køn, og enda det køn som har den mindste markedsdel, men jeg tror på at ved at være meget specifik og anderledes at det vil skabe mange trofaste kunder.
Men med navnet har jeg selvfølgelig stadigvæk mulighed for udvidelse.
Tak for dit svar. Det er nemligt også de trofaste kunder jeg er mere interesserede i, der er ikke noget sjovt ved at have en webshop hvis man KUN er en "supplier" jeg vil yde noget ekstra og give mine kunder en følelse af lige netop dette, og at de ikke bare er kunder, men også medansvarlige for webshoppens retning.
Det kommer jo meget an på dit produkt og den målgruppe, som du ønsker at ramme. Sælger du eksempelvis BH'er eller hofteholdere, tror jeg ikke at du lider de store tab, ved bare at henvende sig et ét køn ;)
Det kommer jo meget an på dit produkt og den målgruppe, som du ønsker at ramme. Sælger du eksempelvis BH'er eller hofteholdere, tror jeg ikke at du lider de store tab, ved bare at henvende sig et ét køn ;)
Det kommer jo meget an på dit produkt og den målgruppe, som du ønsker at ramme. Sælger du eksempelvis BH'er eller hofteholdere, tror jeg ikke at du lider de store tab, ved bare at henvende sig et ét køn ;)
Haha nej helt korrekt!
Men husk at der også findes voldsom dobbeltmoral på det område! Målretter du eksempelvis et produkt til "stærke, selvstændige" kvinder, er dette helt i orden! Målretter du omvendt produktet til "stærke, selvstændige" mænd, har du straks ligestillingsnævnet på halsen!
Det kommer jo meget an på dit produkt og den målgruppe, som du ønsker at ramme. Sælger du eksempelvis BH'er eller hofteholdere, tror jeg ikke at du lider de store tab, ved bare at henvende sig et ét køn ;)
Haha nej helt korrekt!
Men husk at der også findes voldsom dobbeltmoral på det område! Målretter du eksempelvis et produkt til "stærke, selvstændige" kvinder, er dette helt i orden! Målretter du omvendt produktet til "stærke, selvstændige" mænd, har du straks ligestillingsnævnet på halsen!
Ja, det er jeg godt klar over. Men det kunne jeg egentligt ikke være mere lige glad med, jeg er så træt af alt det hurlumhej der.
En kvinde der siger med stolthed i stemmen: Jeg er feminist! (Helt i orden, der skal nærmest klappes)
En mand der siger med stolthed i stemmet: Jeg er mandchauvanist (FY! FØJ!)
Hvis jeg laver en webshop som kun henvender sig til "stærke selvstændige mænd" (... Mænd) og ligestillingsnævnet banker på døren, så tager jeg den op i åben debat på DR2, jeg gider simpelthen ikke at høre på det mere.
Jeg må sige, at vi ikke kan være enige. Ligestilling, som alle vist kan være enige om er vejen frem, er ikke at foretrække ét køn fremfor et andet, fx igennem kønskvoter og diskriminering. Det udstiller såmænd bare svaghed og smålighed ;)