Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære (kloge) Amino brugere. Jeg har lavet et manuskript til en bog jeg vil udgiv, men har nul erfaring, HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære (kloge) Amino brugere.

Jeg har før haft stor succes med at i har hjulpet og spørg derfor igen. I har sikkert stødt på de her spørgsmål før, men jeg vil gerne være sikker og have tingene "skåret ud i pap".

 Jeg kom på en ide til en bog og er nu blevet færdig med manus og ideer til forside, tegninger, skrift mm. Hvad gør jeg nu?

Jeg har undersøgt lidt og har fundet ud af at mange skriver det samme, at det er bedre at være selvudgiver da forlag skal have ret meget af "fortjenesten" (hvis der skulle være sådan en.)

Tænker at vi tager den for start. (VIGTIGT! er nervøs for at en anden laver denne bog, da jeg selv syntes at den er god, skal jeg virkelig være nervøs? Kan et forlag, trykker eller andre nuppe min ide?)

Jeg bor ved Holbæk/København.

Skal jeg have cvr. nummer for at udgive en bog eller hvordan fungere det?

Hvor kan jeg få rettet min bog henne (stavefejl mm.) er det nødvendigt?

Hvor kan jeg lave min bog henne? skal det gøres online eller?

Et godt trykkeri?

Hvad gør jeg så?

Kender i det man får en ide og vil bare så gerne have den ud i virkeligheden men ved bare ikke helt hvad det kræver eller hvordan man gør.

Hele min ide er lige nu lavet i Word og med en masse post 'it lapper ;) Har lidt svært ved at se hvordan det kan blive til en bog.

TAK FOR DEN KOMMENDE HJÆLP.

Hilsen Stine.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

Du er formentlig bedst hjulpet, hvis  du kan få et forlag til at udgive din bog, da deres afsætningsorganisation bør være væsentligt bedre end dine egne mulighede for afsætning - hvorved du sælger mange flere bøger og dermed tjener mange flere penge, selvom forlaget også tjener noget på dig.

Men ja - hvis du vil udgive selv, skal du stifte et forlag, og da et forlag er en virksomhed, skal du have et cvr-nummer
Hos Tekstspot.dk læser vi gerne korrektur på din bog - og ja, det er nødvendigt. Selvom jeg selv overordnet set skriver perfekt, har jeg alligevel fået læst korrektur på den bog, som jeg har udgivet - og korrekturlæseren fandt fejl. Jeg har også ekstern korrektur på begge mine blade, og også her finder korrekturlæseren fejl i mange af mine artikler. Man kan også vælge en lidt grundigere korrektur, hvor korrekturlæseren også stiller kritiske spørgsmål. Det vil nok være klogt, hvis du udgiver selv, da der jo kan være huller i din argumentation på grund af ting, du selv tager for givet, men som vi andre stiller spørgsmålstegn ved.
Angående tryk - få nogle vareprøver og priser fra forskellige trykkerier og bogbindere. Så finder du hurtigt den, der passer til dine ønsker om pris og kvalitet.

Resten læser du på www.isbn.dk

Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine!

Jeg har selv arbejdet på publiceringsforlag i 5 år men har for en tid siden gået over til at freelance inom detsamme. Vis du ønsker det vil jeg gerne hjælpe dig med det jeg kan.

At lave selve bogen kan du godt gøre uden et forlag. Du kan for exempel ta hjælp af vænner og bekante at korrekturlæse, formgive og se til at få bogen printed hos trykkeri. Du kan også betale for disse tjænster, for exempel tekstspot kan korrekturlæse og vis du er intresseret kan jeg hjælpe dig med at sætte sammen bogen og ophandle det bedste pris på at få den trykket. Det er sådane ydelser jeg laver som frilansande grafisk formgivere, projekt- og produktionsledere. Forskællen i at gøre det selv er at du måste ha de penger der krævs for at betale for disse ting. Vis du har et forlag i ryggen så betaler dem for disse ting men det indebær også at det tar en stor del av indkomsten i slutenden. De er ju selvfølgeli ude efter tjene penger på din bog.

Efter dette er det nesten umuligt at klare sig uden et forlag fordi forlaget har allereden de verktøj som krævs at få din bog publicered, opmærksammed i media og ud i butikkerne og på nettet. Men jeg siger nesten fordi det går godt at lave det selv vis man har den tid og motivering der krævs!

Du må gerne ta kontakt med mig personligt vis du vil tale mer om hvad jeg måske kan hjælpe dig med: lina.hilding@concipe.dk


Mvh Lina 
(undskyld min dårlige stavning, jeg er selv svensk der bor og arbejder her i Danmark) 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Fra  Apptimize Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Stine

Fedt at du er kommet så lang i processen. Tillykke med det - og nu må du endelig ikke tro, at det værste er overstået nu. Nu begynder det hårde arbejde.

Jeg har ikke selv erfaring med hverken at skrive eller udgive bøger, men jeg kender et par stykker, som har skrevet bøger (romaner). De er blevet sendt til mange! forlag, som efterfølgende har vendt tommelfingeren op eller ned - mest det sidste. I enkelte tilfælde har de endda været igennem en større korrekturproces (omskrivning) på flere måneder, for så alligevel at få et nej. Dette ikke for at tage modet fra dig, men blot for at du kan indstille dig på, at selv om du står med manus, så er der lang vej endnu :)

Jeg ville seriøst overveje e-bogs markedet. Dels er du 'herre i eget hus' - dels kan du selv bestemme tempoet. Du skal ganske vist klare alt selv, men som ny forfatter er det tvivlsomt om et forlag vil hjælpe dig med ret meget andet end selve korrektur-delen. Markedsføring og promovering af din bog vil du i store træk alligevel selv skulle stå for - selv om du er hos et forlag. Hvorfor så ikke sikre sig en større del af kagen?

Her er lidt idéer til en forretningsmodel for ebøger: http://www.wikihow.com/Make-Money-Selling-Your-Own-eBook

Held og lykke med bogen!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)