Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips, tricks, erfaringer med preorder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle Aminoer! 

Står og har en webshop der gerne skulle være stablet på benene inden længe! Webshoppen vil blive lavet i Shopify, men har nu fundet ud af at det vil være svært at lave preorder igennem det, da jeg efterfølgende selv skal kontakte kunden og bede ham indtaste kort nummer. (Nogle forslag til et andet program, hvor det vil gemme personens konto nummer,  så jeg selv kan trække fra kortet når jeg er klar er klar til at sende varen)

Har fundet leverandør af det originale produkt. 

Produktet er forholdsvis populært i USA og håber også at det vil blive det i DK! 

Har overvejet at lave en preorder på produktet hvor der kan spares 40%, hvilket lyder af meget, men vil stadig have en fornuftig fortjeneste! 


Så vil gerne høre hvad jeres erfaringer, tips og tricks er ang. preorder. Er der noget jeg skal huske? 

På forhånd tak 

Rasmus 

Fra Kjellerup
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt er det således at dit betalingsgateway (ePay, DIBS osv.) gemmer transaktionen og så går du manuelt ind og trækker beløbet når du har AFSENDT varen. Man skal være certificeret for at kunne gemme kortoplysninger. Tror desværre ikke der findes et "program" der kan gemme disse oplysninger ;-) Så hvis du laver en preorder så gennemfører kunden jo sit køb men beløbet bliver ikke trukket før du manuelt gør det. Jeg ved så ikke hvilket betalingsgateway du bruger i shopify.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Så hvis jeg har en af de betalingsgateways, som du nævner, så vil det være muligt for mig at trække beløbet fra kunden 30 dage efter hun/han har indtastet sine oplysninger?

Fra Kjellerup
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, når kunden bestiller varen og betaler med sit kreditkort ligger transaktionen sig i administrationen. Her ligger den så indtil du tager stilling til hvad der skal ske med den. Når du har afsendt varen via leverandør logger du bare ind i administrationen og hæver beløbet. Men kunden skal selvfølgelig vide hvor lang leveringstid der er. Du kan eventuelt sende en besked ugen før at der vil blive hævet x-antal kroner fra deres konto. Jeg har selv erfaring med at hvis der går for lang tid så kommer kunden ofte og spørger hvad det er der er blevet hævet penge for. Hvis du ikke kan levere varen eller kunden afbestiller kan du også annullere transaktionen. Du kan rent faktisk lave en testkonto hos ePay så du kan se hvordan det foregår. Det koster ikke noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Proceduren hos PayPal er som følger (ved ikke om det er det samme hos f.eks. ePay og QuickPay, men det skulle overraske meget hvis det ikke var tilfældet).

.

- Når din kunde afgiver en ordre, bliver denne ordre placeret mod kreditkortet i op til 365 dage (pengene reserveres ikke på dette tidspunkt, kunden bemyndiger blot at du sidenhen må debitere beløbet på kundens kreditkort).

- Sidenhen laver du en autorisation på beløbet (reserverer pengene i op til 3 dage).

- For afslutningsvis at debitere pengene (foretage en såkaldet CAPTURE).

(OBS! Autorisation og capture kan laves samtidigt, hvis man ønsker det).

.

vh, Sami.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! 

Så jeg kan egentlig sarte min wbeshop ud med PayPal som min gateway?

Lad os sige at en kunder betaler i dag, d. 14/05-2014, kan jeg så hæve beløbet fra kundens konto d. 14/06-2014?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

I princip.. Ja.

Det kræver dog at man sætter sig ind i det tekniske bag ved de API koder som du skal sende til PayPal (en "normal" order løber nemlig kun i 29 dage, men kan forlæges op til 365 dage).

Årsagen til at man bliver nødt til at sætte sig ind i det tekniske selv, er fordi de fleste webshop platforme, eller betalingsgateways, kun har integreret AUTHORIZE-CAPTURE, og ikke den løsning du skal bruge.. nemlig ORDER-AUTHORIZE-CAPTURE.

Læs mere her: https://www.paypal.com/se/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Merchant/merchant/AuthSettTechnicalOverview-outside

.

Men for at komme tilbage til dit spørgsmål, så... Ja, det er fuldt muligt at kunden foretager en bestilling, og at du så autoriserer og trækker pengene for ordren længere fremme.

Et eksempel er f.eks www.Airtame.com

Her bestiller kunderne nu, men pengene reserveres først på kundens kort engang i efteråret når Airtame kan levere de bestilte produkter.

.

Den umiddelbare problemstilling kan dog være hvis kunden ikke har penge på kortet når du skal trække pengene, kortet er udgået i mellemtiden, meldt stjålet eller andet...

Statistisk set er der større frafald ved lange leveringstider, også selvom kunden har fået information i forvejen... Så det bør du have i tankerne inden du sætter en større produktion af varer i gang.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)