Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkring firmanavn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at åbne en webshop, og har fundet et navn som jeg gerne vil bruge. Desværre har jeg fundet ud af, at der allerede findes en virksomhed med næsten samme navn. Eneste forskel er, at den anden virksomhed kalder sig navnet alskilt af en bindestreg. Som eksempel kunne det eksisterende firma hedde Jk-biler og jeg ville kalde min webshop JKbiler.

Bonus info:

JK-biler eksistere ikke længere på nettet. De ejer domænet, men det bruges ikke, da de i dag kalder firmaet noget helt andet på nettet, men stadig er registreret i CVR med JK-biler.

Den webshop jeg påtænker at åbne skal ikke cvr registres som JKbiler med er en bibranche til en anden virksomhed jeg har.

Håber at nogen kan hjælpe med en afklaring af dette.

Pft.

Nina Thomsen

Fra Kjellerup
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tullet!

Hvad er spørgsmålet? Jeg synes ikke lige det fremgår af din post :-)

Spørger du om du må kalde domænet navnet uden bindestreg? For det må du gerne! Men hvis der er en kopibeskyttelse på navnet uden bindestreg er det måske dumt at oprette domænet. Men at du har en virksomhed registeret i et navn er ikke ensbetydende med at andre ikke må kalde deres virksomhed det samme eller købe domænet. 

Fra Farum
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

ja det kan godt være at spørgsmålet var lidt uklart :-). 

Jeg er med på, at jeg godt må købe domænet - og det er allerede gjort. Spørgsmålet er om det er tilladt at bruge et firmanavn som ligger så tæt på en anden virksomhed, eller om jeg kan komme i problemer? 

Nina Thomsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)