Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilkøb med CVR

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,
Jeg har startet firma (enkeltmands firma) og vil gerne købe en bil jeg kan bruge både privat og i firmaet (papegøjeplader)-
Jeg har ikke så mange penge og ser på biler til omkring 35.000- Som jeg ser det kan det bedst betale sig at købe bilen med moms (købe til mig privat)
Og så udskrive kørepenge og lave køreregnskab-
Men når en bilsælger skriver sælges til CVR (selvfølgelig for at holde hans ryg fri mht evt efterfølgende problemer med bilen)
Kan jeg så købe en bil og udnytte mit CVR nummer men benytte mig af den konstallation med at eje bilen privat (kan man/skal man evt købe den i firmaet og efterfølgene trække den ud af firmaet?) 
 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mnøeh, det er da vist lidt for kreativt. Hvis han reelt sælger til en privatperson, må han ikke fakturere dig personligt. Jeg tror næsten, vi er ovre i dokumentfalsk...

 

Morten MH:
sælges til CVR (selvfølgelig for at holde hans ryg fri mht evt efterfølgende problemer med bilen)
Mnøeh, købe en bil, sælger ikke vil stå inde for?

Regnskabsgymnastisk må du selvfølgelig gerne købe den privat og sælge den til firmaet efterfølgende. Her ryger jo så momsen...

Mht. til hvad der bedst kan betale sig er jeg lidt i tvivl og svarer kun, fordi ingen andre har gjort det: Se her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789830. Du bliver altså personligt beskattet som om bilen var 160.000 kr. værd, hvis det også gælder, når det er enkeltmandsfirma. Her giver andre aminoer forhåbentlig et indspil. Måske er der noget her: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2047343&vId=0

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er selvfølgelig klar over at forhandleren sælger den som beset og uden nogen som helst garanti når han sælger til cvr nr. og bilen derfor skal være væsentligt billigere end end tilsvarende med "garanti"....

Jeg har en forretningsforbindelse der købte en Mercedes e-klasse til 250.000 kr. hvilket var ekstremt billigt for den model/årgang/km, den blev solgt "kun til cvr" og det kostede ham efterfølgende i nærheden af 150.000 i reparation af motor, gear, computere og jeg ved ikke hvad.... han er glad for sin bil, -men reelt havde han kunnet gå ind til en større seriøs forhandler og givet 400.000 for en bil med "garanti".

Hvis du alligevel hopper på den kan jeg ikke se noget galt i at du køber den via dit cvr. nr., og du indregistrerer den privat i dit eget navn. Om du så vil føre det i dit regnskab som et køb af firmaet og derefter et salg til dig selv er jo lidt hip som hap..... hvis der er moms på bilen får skat jo denne ind fra forhandleren uanset om du fører det i regnskabet eller ej. Fører du det i regnskabet har du x kr. i momsudgift ved købet og tilsvarende x kr. i momsindtægt ved et salg til dig selv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)