Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interaktive pdf i Indesign

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ved at lave nogle interaktive filer i Indesign og jeg kan sagtens lave knapper, indsætte både lyd og filmklip, men når jeg skal eksportere til interaktiv pdf, virker hverken lyd eller video.

Hvis jeg eksporterer det samme materiale til swf, virker det efter hensigten - blot kun en enkelt video og jeg har brug for at få vist tre klip på hver sin side.

Når jeg ser det i preview, virker det hele - blot ikke i eksport som interaktiv pdf.

Hvad skal jeg gøre anderledes, så alle tre klip kommer til at virke i interaktiv pdf? Filerne er også forsøgt ændret til både mp3 og F4V, men virker stadig ikke i interaktiv pdf.

Mvh. Tinamaria

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

De interaktive effekter, foliobuilder osv i indesign er kendte for kompabilitetsproblemer. Du skal have eksporteret dine video filer i H.264 codec for at de har de bedste forudsætninger for at virke på alle styresystemer.

De gange jeg har haft brug for at have video materiale i PDF'erne - der har jeg indsat f.eks youtube links - så har du eller din kunde også mulighed for at ændre i video materialet, så fremt der opdages fejl eller hvis der opstår nye elementer som kunne være vigtige - og så virker det desuden så længe at der blot er en internet forbindelse! :-)

Alternativt skal du vedhæfte den codec pakke som du ønsker din video afspillet i, så at alle der åbner PDF'en har mulighed for at installere det rette video codec for at afspille din fil.

Husk at dobbelt checke alle filer og eksporteringsindstillinger.

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :)

Nu skal filerne bruges i e-bøger, hvor det måske ikke er alle, der lige går på internettet.

Er der ikke andre måder at omgås det på? Det er jo underligt, det virker i preview og swf men ikke i interaktiv.

Swf viser desværre kun en af de tre filer og så er jeg lige vidt ...

Mvh. Tinamaria

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)