Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Enkeltmandsvirksomhed i Spanien

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var jo en maget vigtig oplysning, mange tak for det - Og der er ikke noget med alder eller lignende, synes jeg har læst at rabatten KUN gælder unge kvinder under en hvis alder, og handicappede, men det er måske ikke korrekt ?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Kim

Nej, det er ikke Grøn & Andersen jeg har haft møde med, dem er jeg først gjort bekendt med her for en uges tid siden, jeg har sendt dem en mail i aftes, men nu er der jo helligdage hernede, og ØV jeg skal rejse til Danmark i morgen, skal lige hjem og passe noget arbejde, for så at vende tilbage til kysten først i februar :)

Jeg vil bare så gerne have styr på det hele, så jeg kan komme i gang :)
Mange hilsner
Marie

Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Kim
Nej, det er ikke Grøn & Andersen jeg har været til møde med, dem er jeg først blevet bekendt med for et par uger siden - Jeg sendte dem en mail i aftes, men nu er der jo helligdage hernede og ØV i morgen skal jeg rejse til Danmark - Så jeg må aftale et møde med dem, når jeg vender tilbage først i Februar - Jeg vil bare SÅ gerne have styr på det hele nu, så jeg kan komme videre med planlægningen :)
Mange hilsner

Marie

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjernsalg er når du sælger fra et land til et andet. Indenfor EU er der sat nogle grænser for hvor meget din virksomhed må sælge for i et andet land før du skal betale moms. For Danmark er grænsen kr. 280.000 om året.

Det vil sige, at når du har en virksomhed i Spanien der sælger til Danmark og du sælger for under kr. 280.000 om året, så behøver du ikke at blive momsregistreret i Danmark. Du skal så sælge med spansk moms og betale moms i Spanien.

Sælger du for over kr. 280.000 om året til Danmark så skal du momsregistres i Danmark og opkræve og betale dansk moms.

Det har ikke noget at gøre med hvad du kan trække fra.

Har du en virksomhed i Spanien skal du oprette virksomhed eller blive selvstændig. Altså hvis du vil bo i Spanien og drive web shop, så skal du oprettes som selvstændig/virksomhed. Det kan godt være, at det der forvirrer dig, er at man ofte i Danmark siger "jeg er blevet momsregistreret" og med det mener man at man har startet en virksomhed. Når du har oprettet din virksomhed i Spanien er du også momsregistreret i Spanien, hvis det er nemmere at forstå på den måde.

Når du køber ting til kontor osv. som du kan trække fra, så har det ikke noget med moms at gøre (eller jo du trækker jo også momsen fra, men ikke noget med om du skal momsregistreres i Danmark). Det er noget du kan trække fra i regnskabet for din spanske virksomhed.

Så det du skal er:

1. Oprettes som selvstændig/oprette virksomhed i Spanien

2. Sælg til Danske kunder med spansk moms

3. Hvis du på et tidspunkt overstiger kr.280.000 i salg til Danmark blive momsregistreret i Danmark og sælg til danske kunder med dansk moms.

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Marie Sørensen:

Det var jo en maget vigtig oplysning, mange tak for det - Og der er ikke noget med alder eller lignende, synes jeg har læst at rabatten KUN gælder unge kvinder under en hvis alder, og handicappede, men det er måske ikke korrekt ?

Jeg går ud fra, at du mener prisen på at være autonomo/selvstændig.

Det startede med kun at være for unge, men den er senere blevet ændret til at omfatte alle. Dog mener jeg at unge stadig får mere rabat end alle andre.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)