Jeg har i samarbejde med min studiekammerat lavet siden www.GladeSokker.dk. Jeg ved at ting kun bliver bedre igennem sparring og feedback fra andre, og jeg henvender mig derfor til jer. Jeg håber at jeg må låne lidt af jeres tid :)
Jeg var lidt usikker på, hvorvidt jeg skulle lade jer bedømme ud fra et åbent grundlag, eller om jeg skulle spørge ind til nogle konkrete ting. Men jeg tror jeg lader jer gøre det i er bedst til, og undlader at pege på konkrette elementer på sitet.
Kort om konceptet:
www.GladeSokker.dk sælger herresokker, både igennem en almindelig webshop, samt som abonnement. Med abonnementet modtager du hver måned et par stilede herresokker. Du slipper for selv at tage stilling til, hvilke sokker du vil modtage – det klarer GladeSokker for dig. Designene er udvalgt af vores modebevidste team, og vi garanterer derfor at du vil elske det. Hvis ikke, returnerer du bare pakken og så sender vi dig et nyt sæt sokker i et andet, stilrent design.
Jeg ser ingen grund til at købe sokker hos jer frem for i en af de shops, jeg kender i forvejen.
Simple as that.
Det er naturligvis ærgerligt, at du er af denne indstilling. Det skulle gerne være "overraskelses" konceptet som kunderne skulle købe ind på. Altså det at vi vælger designet og sender dig et par stilede sokker. Men når det så er sagt, så er det jo sådan at en virksomheds forretningsmodel ikke nødvendigvis appellerer til alle.
Er der evt. noget du kan pege på, som ville få dig til at ændre mening? og hvilke shops er det du referer til?
Jeg synes jeres forretning er ganske charmerende, både i forhold til navn og designlinje. Jeg kender ikke nok til konkurrencesituationen, til at vurderer hvorvidt I adskiller jer - det ved i forhåbentligt også en del som selv.
Det først afsnit under jeres forslide slider er meget rodet efter min mening. De fire opstillinger af sokker står skævt ift. hinanden, hvilket vanskeliggør en enkel og værdiskabende kommunikation til jeres kunder.
Generelt synes jeg I skal arbejde med at gøre jeres kommunikation mere skarp. Jeres koncept appellere til en let og enkel løsning, dette synes jeg I skal have i tankerne når I opbygger jeres købsflow.
Det er mit indtryk at vi har begrænset direkte konkurrence i DK, men selvfølgelig konkurrence fra tøjbutikker og andre webshops. Vi skulle gerne differentiere os på, at vi har et abonnement, leverer direkte til postkassen, har et bredere udvalg af designs og overraskelses elementet(Altså det at du ikke ved hvilket design du modtager).
Hvis man kigger ud over landets grænser er der lidt mere konkurrence.
Vi prøver at blive skarpere kommunikationsmæssigt! :) Tak for hjælpen
Det håbede jeg at vi havde gjort ved b.la. at skrive "Vi vælger designet for dig" og ved at have det som abonnementsform. Men det kan være dette skal kommunikeres tydeligere.