Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskine optimering - men hvor i admin eShop+ ???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 16
Fra  Triathlonshop ApS Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ikke mester i søgemaskineoptimering og det ved jeg, at der sidder flere herinde som er, så jeg håber nu lidt på, at vi vil øse lidt ud af erfaring på det område.

I min webshop har jeg følgende felter at skrive i:

- SEO Nøgleord / links
- Produktnavn
- Title tag
- Meta Tag beskrivelse
- Meta Tag Nøgleord
- Beskrivelse (af produktet)
- Produkt Tags

Kan i hjælpe mig med hvad der giver søgemaskine optimering - mit gæt er naturligvis den første - men hvad bruges alle de andre felter så til?

Vh. Thomas
Triathlonshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

- SEO nøgleord er de søgeord, du gerne vil findes på - på den givne side. 

- Produktnavn er blot produktnavn, men indgår søgeordet i dette, er det naturligvis et plus.

- Title tag er den titel, som siden får i søgemaskinerne. Det er også den, du kan se i din browser fane, hvor du har siden åben. På google er det overskriften på din side i søgeresultaterne. Så den er vigtig som blikfang

- Meta tag beskrivelse bruges som beskrivelse i søgeresultater på Google. Så den er ligeledes vigtig. Den bør indeholder de nøgleord /søgeord, du har valgt for siden. 

- Meta tag nøgleord: Anvendes ikke rigtigt mere. Unødvendig.

- Beskrivelse af produktet. Beskrivelse på din webshop. Også god til at indeholde søgeord, så du lettere kan blive fundet på google og andre søgemaskiner.

- Produkt tag: Tag igen i din webshop, men også et sted, hvor du kan anvende søgeordet.

Generelt kan man sige, at det er godt at have søgeordene i ens tekst, dog uden at overdrive og så det stadig giver god mening for dine besøgende.

Håber det gav lidt mening :)

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 16
Fra  Triathlonshop ApS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Super god feedback - eneste jeg er usikker på er det felt som hedder "produkt tags" - hvad er det jeg skal bruge det til / skrive der?

Vh. Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Der kan du skrive nogle af nøgleord, der dækker produktet. Hvis det er cykler, kunne det være "mountain bike, Giant, Offroad" eller hvad ved jeg. 
Hvis det tilfældigvis er wordpress, du har din shop i, så kan dine tags også blive vist på forsiden f.eks. for at tydeliggøre de produkter og services, du udbyder. 

Det svarer lidt til et hashtag på Twitter eller FB, hvor man angiver nogle nøgleord om ens besked/update. Her er det bare nøgleord om produktet. 

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)