Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man lave en faktura til et ikke VS EU registreret firma fra udlandet

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eller hjælp

Er der nogle der kan fortælle mig om der er en løsning på mit problem. Eller er det overhovet ikke muligt.

jeg skal lave en faktura til et firma i Italien. Dette firma er ikke registreret i VS EU. Da de altid kun køber inde for deres  grænser. hvordan kan jeg så lave en faktura Da deres VAT-nummer jo ikke er Registreret. 

 

Og hvis vil de derefter komme til at betale moms til den italienske stat når de har modtaget deres produkter.? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er de ikke moms reg. i Italien så skal du opkræve 25% dansk moms. 

Her du overvejet om det er nogen der er ude på at fuppe dig? Hvordan får du betalingen?

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

TAk for din advarsel. 

De har et VAT-Nummer i italien men de er ikke på VS EU.

betaling vil blive lavet over bankoverførelse 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ASSM:
hvordan kan jeg så lave en faktura Da deres VAT-nummer jo ikke er Registreret. 

Når du ikke kan få det valideret så er du nødt til at lægge dansk moms på som nævnt af Ravn.

Jeg er så ikke bekymret for om det er snyd som Ravn er inde på. I Italien har man to former for momsregistrering. Dels en registrering som er gældende i Italien og dels endnu en registrering for at blive optaget i VIES. Den førstnævnte registrering er nok den som din kunde har, da de som nævnt normalt handler indenlandsk.

Typisk italiensk - hvor det nationale momsnummer kan fås på 2 dage kan en registrering for et VIES-nr. tage op til 3 måneder i Italien

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ASSM:
De har et VAT-Nummer i italien men de er ikke på VS EU.
det er jo din pligt at kunne bevise du har kontrolleret at de er momsregistrerede - og i EU momsregister er alle med hvis de er momsregistrerede i deres eget land. Jeg ved ikke hvad du mener med de har VAT i Italien - kunne det ikke være svarende til CVR som i PMV i DK, som jo er uden moms. De kan jo sagtens ha firmaregistrering uden moms i Italien og så kan det være det nummer du ser. 

Kan du IKKE verificere dem i EU momsregister http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=da så vil du hænge på den hvis du fakturerer uden dansk moms helt enkelt - ansvaret er dit og du bør altid gemme bevis for din kontrol med deres momsnummer  - og ellers fakturere med dansk moms altid

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo der er CVR. Tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ASSM:

Jo der er CVR. Tak for hjælpen

er CVR siger jo intet om moms - det er om DU kan se at det er MOMS registreret der afgør - ellers kommer du af med moms+bod - ialt formentlig 40% af værdien - Du skal lægge DIN verifikation af at det ER momsregistreret (ikke samme som det har CVR det kan man ha uden moms) sammen med fakturaen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ASSM:
De har et VAT-Nummer i italien men de er ikke på VS EU.
det er jo din pligt at kunne bevise du har kontrolleret at de er momsregistrerede - og i EU momsregister er alle med hvis de er momsregistrerede i deres eget land. Jeg ved ikke hvad du mener med de har VAT i Italien - kunne det ikke være svarende til CVR som i PMV i DK, som jo er uden moms. De kan jo sagtens ha firmaregistrering uden moms i Italien og så kan det være det nummer du ser. 

Kan du IKKE verificere dem i EU momsregister http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=da så vil du hænge på den hvis du fakturerer uden dansk moms helt enkelt - ansvaret er dit og du bør altid gemme bevis for din kontrol med deres momsnummer  - og ellers fakturere med dansk moms altid

vh John H

Er du sikker på at alle er med i EU momsregister, hvis de er registreret i eget land? I Spanien har du også to typer registreringer. Når du opretter virksomhed, er du registreret i Spanien, men du skal ansøge separat om at få et momsnummer til EU. Søger du på en virksomhed, der ikke har EU momsnummer, så kommer det ikke frem, så vidt jeg kan se.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ja de skal alle findes i vlies - det er ikke EU momsnummer der - det er de lokale momsnumre - og man vælger land - men de skal alle kunne findes der hvis de har spansk -. italiensk - osv momsregistrering. Hvordan skulle man ellers ha chance for kontrol og dokumentation som kræves af sælger (i hele EU samme)

Dukker de ikke op så er der enten fejl, eller de er ikke fuldt momsregistreret - lokalt i hvert land
EU momsregistrering er helt korrekt noget andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)