Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man lave en faktura til et ikke VS EU registreret firma fra udlandet

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige kørt en del momsnumre igennem fra de forskellige virksomheder jeg handler med her i Spanien og mange af dem siger den ugyldigt momsnummer for.

Jeg tror ikke at de kommer frem der, hvis ikke de får eu-momsnummer. I danmark får man det jo automatisk, men i Spanien er det en separat ansøgning.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ja de skal alle findes i vlies - det er ikke EU momsnummer der - det er de lokale momsnumre - og man vælger land - men de skal alle kunne findes der hvis de har spansk -. italiensk - osv momsregistrering. Hvordan skulle man ellers ha chance for kontrol og dokumentation som kræves af sælger (i hele EU samme)

Dukker de ikke op så er der enten fejl, eller de er ikke fuldt momsregistreret - lokalt i hvert land
EU momsregistrering er helt korrekt noget andet

vh John H

Noget kunne tyde på at dette ikke er korrekt!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

liilii2:
Jeg tror ikke at de kommer frem der, hvis ikke de får eu-momsnummer.

Præcist. Både Italien og Spanien har delt deres momsregistrering op i 2 dele. Et momsnummer som gælder ved handel i hjemlandet. Hvis man så vil handle med andre EU-lande kræver det så et ekstra momsnummer (registrering) for at fremgå af VIES. Begge lande har indført det for at undgå momssvig.

Det ændrer så ikke på konklusionen om at der skal dansk moms på hvis ikke et momsnummer er verificeret i VIES.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:

liilii2:
Jeg tror ikke at de kommer frem der, hvis ikke de får eu-momsnummer.

Præcist. Både Italien og Spanien har delt deres momsregistrering op i 2 dele. Et momsnummer som gælder ved handel i hjemlandet. Hvis man så vil handle med andre EU-lande kræver det så et ekstra momsnummer (registrering) for at fremgå af VIES. Begge lande har indført det for at undgå momssvig.

Det ændrer så ikke på konklusionen om at der skal dansk moms på hvis ikke et momsnummer er verificeret i VIES.

super tak  vh John Andre end Italien og Spanien på det hold?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja desværre tror jeg at de spanskerene og de italienerne køre deres egen løb. I guder det ville være meget lettere alt blev kørt på samme måde.
Hvis de i Spanien køber fra for eksempel Danmark og de 25% moms kommer på for de dejlige ikke er EU registreret skal de spanske ligeledes betale en skat til den spanske i.v.a

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)