Hej Amino Jeg står i den trælse situation at jeg er blevet sendt til inkasso af mit tidligere teleselskab 3 Mobil. De mener at jeg ikke har betalt et fakturagebyr på 49 kr der skulle være betalt i Juni. Det eneste jeg har fået på at jeg ikke har betalt dem er 1 inkassovarsel, som jeg valgte at overse da jeg var af den overbevisning at jeg have betalt beløbet på en regning et par dage før(hvilket jeg så ikke havde.) Dog have de på den regning opkrævet et "påmindelsesgebyr" for ikke at have betalt de 49 kr. tidligere. Jeg tager et påmindelsesgebyr for et finere ord for rykkergebyr. Nu er mit spørgsmål så... Kan man godt bare opkræve rykkergebyrer uden at sende en rykker? Jeg prøver at finde en løsning med selskabet da jeg synes det er helt vanvittigt at skulle betale 549 kr for at blive sendt til inkasso, for at have glemt at betale 49 kr. De skriver selv gentagende gange i deres vilkår og betingelser, samt på deres hjemmeside at man modtagere flere påmindelser og rykkere hvis man ikke betaler til tiden. Så hvis jeg skal overholde de vilkår, så skal de vel også? |
Jeg har ikke set påmindelsesgebyr før, men hvis der er tale om et rykkergebyr, udgør 1. rykkergebyr kr. 100, så de kr. 500 som 3-mobil har opkrævet ser ikke helt rigtigt ud.
Se linket:
http://timeline.360businesstool.com/rykkergebyr-rentesatser-2016/
Hvis 3-mobil har opkrævet for meget, så bør du let kunne indgå en aftale med dem om et langt mindre gebyr, eventuelt kr. 100 ved hurtig betaling.
Andelsbolig.nu