Jeg er ved at oprette et firma, og jeg har fået lavet markeds undersøgelse, forretnings plan osv. Jeg har også snakke med udbydere ang. det at få et produkt jeg kan sælge. Jeg skal have en hjemmeside hvor der er en database hvor kunderne selv kan logge ind og ændre sit abo. eller tilkøbe sig yderligere services/produkter. Men jeg er i tvivl om jeg kan skal putte en del energi i at finde en og overbevise ham/hende om at opbygge det her, eller om jeg blot skal købe mig fra det. Spørgsmålet i lidt forkortet udgave er: Hvad er prisen ca. for at få lavet en hjemmeside og database struktur? |
Finde en IT partner eller købe?
- 1
det kan ingen svare på uanset hvor mange gange du bumper. En side som DBA eller Lauritz vil koste mange 100.000 kr - simle sider 1000 kr + en databasestruktur, men det er helt som at sige du skal bruge en bil og ville vide hvad den koster, uden nogen ved om det er en brugt volvo fra 1970 eller en Rolls frisk fra samlebånde du skal bruge Jeg synes du skal starte med at finde ud af hvad det du har behov for koster at udvikle og så når du kender lidt priser for det se om du skal købe dig fra det eller afgive ejerskab, magt og fortjenese for at få andre ind vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej :) Du er selvfølgelig nød til at lave forarbejdet, her tænker jeg på en business plan som bl.a. viser størrelsen af markedet, beskrivelse af målgruppen m.v. Når du har en forståelse af markedet, kunden og omfanget af investeringen i hjemmesiden, vil det være nemmere for dig at tage en afgørelse. Ved du hvad du vil have og hvordan din hjemmeside skal se ud, bliver det nemmere at indhente tilbud på udvikling af hjemmeside og dermed en pris. Min erfaring er, at hvis man får en partner med som skal programmere en hjemmeside med database m.v., løber du ind i nogle problemer som du skal tage højde for. Oftest vil du finde en partner, der har et arbejde på forhånd og evt. en familie, hvor vedkommende skal afsætte sin fritid på projektet, hvilket oftest vil resultere i store forsinkelse hvis projektet overhoved bliver gennemført. Hvis hjemmesiden koster mange penge at få udviklet, ligger der typisk mange timer af arbejdet i det, hvilket en partner skal have overskud til at investere sin fritid i. Jeg ville dog mene, at du med fordel kunne opnå nogle synergier, ved at få dig en partner med flair for IT, til at være projektleder og sparringspartner for udviklingen af hjemmesiden. Har du selv styr på dette, vil den bedste løsning nok være at outsoure. Undersøgelser viser dog, at startup virksomheder som har to ejere hvor den ene har den kommercielle og den anden faglig viden, er de med størst succes rate. |