Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms for en digital markedsplads?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Regstrup
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er igang med at bygge et mindre digital markedsplads online for plugins for et CMS jeg har bygget.

Alle vil have mulighed for at indsende plugins og tjene penge på det, private som virksomheder, danske som udlandske.
Mit firma vil stå som mellemled mellem sælger og køber.

Jeg kommer her for at spørger til råds angående moms i forhold til dette, skal mit firma betale moms af hele beløbet som køber betaler eller kun for den del der ikke går til sægler, altså for den procent del mit firma tager.

Håber det giver mening
Tak på forhånd

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare for at sikre at vi er enige. Et eksempel. Du køber en ydelse for 100 kr. og sælger videre for 125 kr. og du spørg til hvad du skal betale moms af.

Som udgangspunkt skal du tage momsfradag  (købsmoms) for den købte ydelse (100 kr. - 20 kr. moms) og betale moms (salgsmoms) for den solgte. (125 kr. - 25 kr. moms)

Der er dog specielle momsregler for visse elektroniske ydelser, som du måske er omfattet af:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2156667

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

nikokj:
Som udgangspunkt skal du tage momsfradag  (købsmoms) for den købte ydelse (100 kr. - 20 kr. moms)
tvivler lidt på at de trådstarter køber af er momsregistrerede i ret mange fald og så er der jo ikke en købsmoms at trække fra - og andet kan som han skriver være fra udlandet (med importmoms ydelser fra uden for EU.
Det er nok så kompliceret spurgt at jeg tror det kunne være godt at betale ½ time med en revisor
Det er også muligt de vil ses som honorar folk, ved at de udfører arbejdet som en ydelse, men er de momsregistrerede der sælger så vil moms jo i alle fald stå på købsregningen. Ellers ja  til moms på salget - 25% hvis det er til danske og langt mere kompliceret onestopshop moms med momsregistrering i alle EU lande ved salg til private i eu

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig John. Det er et svært spørgsmål at svare på uden at vide så meget om virksomheden og dens leverandører. Må indrømme at jeg ikke er så meget inde i det område, men du har formentlig ret i din antagelse, som gør at det skal behandles anderledes.

Fra Regstrup
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak begge to.

Jeg tror jeg vil gøre som du skriver John, og finde en revisor som kan sætte mig ind i dette.

Tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)