Vi har i lang tid kørt Google Shopping kampagner, hvor vi har brugt "kampagneprioritet" til at styre bud på med.
Vi har en kampagne med høj prioritet der sigter efter alle søgeord, og så har vi en kampagne med mellem prioritet, der sigter efter søgeord, der indeholder brands.
Det har virker godt, men nu er der noget galt. I vores kampagne med mellem prioritet er der begyndt at komme masser af visninger på helt brede søgeord, der ikke indeholder brands, hvilket betyder alt for høje bud på disse.
Er der nogen der kan hjælpe her ift. hvad det kan være?
Mit eneste bud er at det kan have noget med vores DSA kampagne at gøre. Den startede vi op for et par måneder siden, og har hørt at den nemt kan drille andre kampagner, selvom jeg godt nok ikke lige ved hvad den skal kunne påvirke i Google Shopping.
Håber meget at der er nogen der kan hjælpe!
Vh Nicolai Østergaard
BOBO
BOBO - Møbler og boligtilbehør til de bedste priser.
Hvordan styre I om en shoppingkampagne vises i forhold til "alle søgeord" og "søgeord, der indeholder brands?" Mener du her produkter? Mig bekendt kan man kun tilføje negative søgeord. Søgeord i shoppingkampagner styres så vidt jeg ved kun via af de ord der er i produktnavn og beskrivelsen samt EAN. Hvis det er for bredt, kan man benytte negative ord.
Hvis DSA'en blander sig ville jeg forvente at der gik trafik væk fra shopping kampagnen og ikke den modsatte vej. Altså at DSA tog opmærksomhed fra shoppingkampagnen.
1. Vi styrer det ved at: 1. have to shoppingkampagner - en med høj prioritet og end med mellem
2. at tilføje alle brandnavne til negative søgeord i høj prioritets-kampagnen, så de automatisk ryger over i mellem-prioritetskampagnen, hvor vi så byder højere på alle produktgrupper, men kun rammer brand-søgeord (er i hvertfald planen).
2. Det kan du have ret i.
Jeg har sendt det til Google og håber på at de vender tilbage til mig hurtigst muligt.
Vh Nicolai Østergaard
BOBO
BOBO - Møbler og boligtilbehør til de bedste priser.