Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til elektronisk idé/opfindelse!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej medmennesker på Amino!

Jeg har en såkaldt idé/opfindelse der kræver lidt mere finesse end hvad min hjerne kan trække. Jeg har en god idé, til noget man monterer i en bil der kræver en lille bitte motor og en trådløs sender (kontakt)...

Hvem skal jeg have fat i for at få det gennemgået? Meget gerne bygge en prototype! Tænker selv lidt en ingeniør?

Hvordan får jeg fat i en der kan hjælpe mig med direkte sådan et projekt?

Mvh Mr Bornholm

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar: Du finder en og tager så kontakt.

Det lidt mere detaljerede svar: Du tilmelder dig coursera og begynder så at interagere socialt med dine "klassekammerater" og Dette gør du så indtil du finder en ingeniør/anden som du kan lave et projekt med.

Eller du kan tilmelde dig konkurrencer som eks. The dream challenge også interagere med de andre deltagere. Sådan fandt jeg hele mit eget start-up hold...

Mvh.
Lurks
P.s. held og lykke med det hele

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

En ingeniør er umiddelbart en god ide. Dog kan jeg ud fra din beskrivelse ikke helt gennemskue hvilken type ingeniør du er ude i. Eventuelt en maskin, produktions, design eller elektronik, afhængigt af hvor i din ide hovedfokus er:
- motoren
- design og brugervenlighed
- det elektroniske


Jeg skal bruge mere info hvis jeg mere præcist skal kunne sige hvad du har brug for.

En studerende vil måske være et godt bud. Alternativt kan i hyre en freelance.

Tilmeldt 11. May 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager det korte svar Lurks og starter stille og roligt ud ;)

Tak for din tid!

Tilmeldt 11. May 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak mr goodcat!

Jeg har faktisk brug for én der kan klare alle 3 ingeniør ting.. Er det muligt? Og hvis man ha fat i en studerende... hvilken skole skal man hive fat i?

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du får svært ved at finde en person der er god til det hele. Jeg vil nok foreslå at du deler processen op i to dele, og får 2 studerende ind over i hver del.

Få en produkt design ingeniør/ produkt design studerende til at lave en mockup prototype - altså en som ligner hvad det er du er ude efter, og kan monteres på den måde du tænker, og måske manuelt bevæge sig på den måde du forestiller dig. Dette kunne eksempelvis være 3D printede dele, eller være lavet i ler eller lignende. Tag også her nogle potentielle kunder ind og test dit produkt og få feedback. I det her stadie er det hurtigt, nemt og billigt at lave ændringer.

Når i er kommet frem til noget i er glade for, så få en elektronik ingeniør ind over til at lave det tekniske arbejde. Her vil der sikkert også komme små ændringer i designet, da der eksempelvis ikke lige var plads til den rigtige lillemotor. Her vil det derfor også være et samarbejde mellem elektronik ingeniøren og designeren. Når i har en funktionel prototype skal den igen testes med potentielle kunder, og feedback bruges til at lave ændringer.

Derefter kommer hele produktionsfasen med samples , kvalitetskontrol, certificeringer, pre-series produktion og til sidst masseproduktion.

Jeg kan anbefale Danmarks Tekniske Universitet. De har en Design og Innovations linje, og også en Elektroteknologi linje.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt dig en PB

Tilmeldt 11. May 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din tid og overskuelige feedback mrgoodcat!
Det vil jeg sætte mig ned og se på.

Og at få fat i det Tekniske Universitet er helt sikkert noget jeg skal ind over!

Hav en god dag!
- Mr Bornholm

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)