Hej Aminoer Jeg har en udfordring med en håndværker. Han har skullet lavet nogle småting i en udlejningslejlighed. Mine lejere har været hjemme hver gang han har været der. Vi har aftalt at tingene skulle laves (altså timebetaling, og ikke et samlet tilbud). Nu har han sendt regningen, som er på 13 timers arbejde (plus materialer, som aftalt). Jeg har talt med mine lejere, og de siger han kun har været der i samlet 5 timer. Hvad er min ret som modtager af en ydelse, og hvem har bevisbyrden? Jeg betaler gerne for kvalitet og godt håndværk, men vil naturligvis ikke betale for mere end det jeg har fået. Derudover, ifbm. en af opgaverne, er håndværkeren kommet til at svine nogle vægge til, som ikke bare lige kan rengøres - Så de skal males hvide igen. Håndværkeren mener ikke det er ham, men jeg ved at lejligheden var nymalet da de flyttede ind for ½ år siden. Igen, Hvad er min ret som modtager af denne ydelse, og hvordan er bevisbyrden? Dbh Granberg1 |
Hvis der ikke er aftalt fast pris, må du betale hvad han fremsætter af krav. Du skal også regne med at han skal have for til og frakørsel.
Hvis der var tale om mange flere timer og betydelig større difference imellem det han kræver betaling for af timer, kunne man måske overveje at anlægge en sag og begære syn og skøn, men det kan ikke svare sig her, du kommer klart til at betale hans regning og skal selvfølgelig ikke bruge ham mere.
Svineri på væggene understreger at du har valgt en helt forkert håndværker, det er påstand mod påstand som du desværre ikke kan gøre noget ved.
Mvh Jørgen