Nu er leverandoren begyndt at kontakte min kunde, ma han det?
Det kan godt betegnes som SPAM. Men du har vel gjort opmærksom på, at varerne først skal bruges senere?? Og det er jo dit firma, der har købt varerne
Jeg leverer også varer direkte, hvor de er købt af en kollega. Men det er jo ikke slutbruger/bygherre der har bestilt varerne. Så jeg kontakter KUN ordreafgiver.
Det er generelt dårlig stil at kontakte slutkunden direkte.
Men nu kender vi jo kun historien i grove træk. Der kan være nogle tilfælde, hvor man som leverandør kan være nødt til, eller blive så frustreret, at man kontakter slutkunden direkte.
Nu ved vi ikke hvor langt du har trukket betalingen. Men teknisk set er det jo ikke din leverandørs problem, at du ikke har fået penge, og derfor ikke kan betale for dine varer. Så hvis de har rykket dig en masse gange, uden resultat, så er det nok derfor at de har kontaktet din kunde direkte. Jeg vil så sige, at det økonomiske mellemværende ikke er imellem din leverandør og slutkunden, men imellem dig og din leverandør. Så hvis de mener at slutkunden skal betale direkte til dem, så er det ihvertfald den forkerte vej rundt. Det er ikke dem der skal lege inkasso over for din slutkunde - det er dit ansvar.
Vi har to gange, på de nu snart 20 år MediaMouse har eksisteret, været ude i at være nødsaget til at kontakte slutkunderne direkte. Og i begge tilfælde var det i sager, hvor vores kunder har påstået, at varen ikke var leveret, og de derfor ikke ville betale. Og i begge tilfælde vidste vi med ret stor sikkerhed at tryksagerne var leveret korrekt til slutkunden. Vi skulle blot have det 100% bekræftet, inden vi hev kunden i retten. Ved begge sager viste det sig at varerne var leveret - og slutkunden havde betalt til vores kunde...
Leverandøren skal kontakte den der har bestilt og ikke andre. Du skal betale - uanset din kunde betaler dig eller ikke - og ved jo det er en fejl der blev leveret før betaling Du kan næppe opnå det store,, uanset du har ret - det er DIG og ikke andre leverandøren skal kontakte
Du kan lægge en civilsag an - koster masser af penge - og du skal så vise hvad du har tabt ved leverandørens optræden
Tal med leverandøren - tal med kunden - begge ved nu der er et problem. Hvorfor betaler kunden ikke?? - Hvorfor køber du og bruger materialer du ved du skulle have forudbetalt? - løs det ved samtale - leverandøren lyder jo ikke til at have gjort noget galt - ud over at - i frustration se, om han kan få penge af kunden, som du jo sikkert har brugt som forklaring på at du ikke leverer.- Leverandøren har leveret og ikke fået penge
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER