Og jo stadig være momsreg efter 50 t forventningsgrænse så du sælger reverse charge til din UK kunde som du verifecerer har UK VAT nummer - så reg er lige så vigtig stadigt vh John Hannover |
Moms ved salg af digitale produkter til kunder i hele verden
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Tusinde tak for svar Det er rigtigt. Jeg har lige fået svar fra Payhips kundeservice. Jeg “sælger” mine produkter til payhip og de videresælger dem til kunden. Dvs. at jeg nu har solgt for 50 t til virksomhed i UK. Så vidt jeg har forstået, skal der ikke betales moms af dette og det skal indberettes som “EU-salg uden moms“ indtil 2021. Er dette korrekt? |
korrekt - kræver du er momsregistreret og indberetter det på deres VAT nr månedsvis og samlet som salg til EU i rubrik B ved alm momsangivelse vh John Hannover |
se Sælger du til private udenfor EU? Få hjælp til din moms | skat.dk se under ud af EU og ydelser og se undtagelser, og dine digitale ydelser er givet omfattet af undtagelse = uden moms men med indberetning i momsrubrik C for det samlede salg vh John Hannover |
hups kan se der mangler en ting i mist svar. Det er korrekt der ikke skal dansk mosm på men salg af elektroniske ydelser kræver VOES registrering ud af EU og der skal lægges det lokale lands moms på salget vh John H |