Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg revisjonspliktig eller ikke?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slependen
Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal starte et ApS i Danmark kun for å kunne gi ut min bok som allerede er utgitt her i Norge. Jeg må da svare på sprøsmålet om hvorvidt jeg er revisjonspliktig eller ikke. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg håper jo ikke ettersom dette ApS-et kun skal publisere og distribuere boka i Danmark.

Håper inderlig noen kan hjelpe meg med dette:-)

Takknemlig hilsen fra Anette:-)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som et lidt voldsomt setup for at udgive en bog i DK.  Andre udenlanske forfattere udgiver da også bøger i Danmark, uden at have et firma her i landet.

Normalt vil bøger blive distribueret via et  bog distributionsselskab hvor boghandlerede har direkte online adgang til at se lagerbeholdning.

Du kan godt fravælge revisor mht. dit årsregnskab, men du skal jo stadig pligt til at lave bogføring og regnskab.

Fra Slependen
Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusen takk for ditt svar Ravn. Ja, jeg vet at det er virkelig omstendig, men det skyldes at jeg skal gi ut boken på eget forlag og at jeg ikke får opprettet noen bankkonto i Danmark uten fysisk å komme til banken, noe som jo dessverre er umulig nå i disse covid 19-tider. Men da mener du at jeg kan krysse av på "ikke-revisjonspliktig" og la min norske regnskapsfører føre årsregnskapet? Tusen takk igjen!

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sutter Aarsland:
ikke-revisjonspliktig"

Ja

Håber du er klar over at du skal stille med en anpartskapital på 40.000 DKK for at kunne oprette et selvskab.

Anette Sutter Aarsland:
Men da mener du at jeg kan krysse av på "ikke-revisjonspliktig" og la min norske regnskapsfører føre årsregnskapet?

Om din bogholder kan lave en årsrapport som digitalt skal indberettet Erhvervsstyrelsen, kan jeg tvivle på - vedkommende skal jo kende de danske krav/ lovgivning.

Fra Slependen
Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusen takk igjen, og ja, jeg er klar over at det kreves kr 40 000,-. Da er det nok best å også få en dansk regnskapsfører til å ta seg av salget i Danmark om jeg forstår deg riktig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)