Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero løn og skattefri telefon

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 21
Indlæg ialt: 8
Fra  indsigt Nu ApS Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har Dinero, som tilbyder en enkelt lønseddel gratis om måneden.
Det er jo fint, men i den ene lønseddel kan man ikke registrere fri telefon, internet og den slags.

Har i nogle forslag til hvad jeg så kan gøre?
Kan man evt. bare selv indberette fri telefon osv. en gang om året?

Jeg har et ApS og er eneste person i firmaet.

De samlede udgifter er ca 3500-4000 om året for telefon og internet, så jeg synes da det er værd at få med.

Et abonnement hos Dataløn for en person koster 134 kr. md, så det æder al gevinsten.

Jeg havde samtidig håbet jeg kunne snige alle mine streamingtjenester ind i et telefonabonnement, men så vidt jeg kan se er det ikke lovligt.
Er der en der kan bekræfte?

Tak for hjælpen.

Lars Wexø

indsigt Nu

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Du spørger om to ting. Et om lønsystem noget andet omkring lovlighed.

Jeg kan hjælpe med den første ved at henvise dig til min liste over lønsystemerne her: https://regnskabsguiden.dk/loensystemer/. Stort set alle har den funktionalitet, du ønsker, og til en overkommelig pris. DineroLøn er et 'nødtørftigt' lønsystem til den allermest almindelige straight-forward lønbehandling. 

Send en mail, hvis jeg kan hjælpe med noget.

Omkring lovlighed. Hvis du tænker på dine private streamingtjenester kan jeg ikke se noget ulovligt i det, så længe du ikke lader firmaet betale dem. Hvis noget er blandet, skal du udgiftsføre det forholdsmæssigt mellem privat og firma. Jeg bliver givet korrigeret af John her :-)

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 21
Indlæg ialt: 8
Fra  indsigt Nu ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

tak for svar, meget brugbar liste.

Lovlig eller ulovligt var måske ikke helt rigtige ordvalg i forhold til streamingtjenester.

Det jeg mente var om jeg skulle beskattes ekstra hvis jeg f.eks får et Telmore abonnement med TV 2 Play, Netflix mm. Det jeg har læst mig frem til er at hvis det er en intergreret del af tjennesten, som ikke kan adskilles, så kan det godt gå ind under standard beskatning af fri telefon på 3000 kr årligt, men ellers skal man beskattes af beløbet.

Kan det overhovedet betale sig?
Hvis virksomheden betaler telefonregningen og jeg bliver beskattet, ender det ikke med at blive betalt flere gange?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Wexø:

Jeg har Dinero, som tilbyder en enkelt lønseddel gratis om måneden.
Det er jo fint, men i den ene lønseddel kan man ikke registrere fri telefon, internet og den slags.

Har i nogle forslag til hvad jeg så kan gøre?
Kan man evt. bare selv indberette fri telefon osv. en gang om året?


Hvorfor kan du ikke registrere fri telefon en gang om måneden?
Du kan IKKE selv indberette, det ville være ulovligt for dit firma at betale fri telefon

Husk firmaet ikke har fuldt momsfradrag når telefonen er med privat - du kan normalt uden at begrunde, slippe af med 50% af momsen som momsfradrag

Lars Wexø:
Jeg havde samtidig håbet jeg kunne snige alle mine streamingtjenester ind i et telefonabonnement, men så vidt jeg kan se er det ikke lovligt.
Er der en der kan bekræfte?

Ja det vil ikke være lovligt at lade dit ApS betale noget som helst andet end den rene internet du har behov for - absolut ikke en eneste streaming eller tilsvarende tjeneste - det ville udløse bod for firmaet og skat for dig som modtager. (der er set fald hvor prisen var ens med og uden streaming men hvis man måtte lade streaming følge altid, så ville alle jo vælge de abonnementer der har det med og som ejer i ApS ville jeg ALDRIG opfordre skat til at gå alt igennem ved at falde på sådan en)

Du kan godt have betalt internet - uden telefon og uden skat - igen er der ikke fuldt momsfradrag når du også kan anvende det privat.

Hvis telefonen koster under 3000 om året er det slet ikke noget at rode med, for du betaler jo skat af det beløb privat OG samtidigt har du jo selv som ejer hele udgiften i dit ApS så du har 3.000 mindre at få i løn - så drop telefonen hvis ikke meget over 3000 kr og nøjes med internettet UDEN streaming og med max halv moms fradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 21
Indlæg ialt: 8
Fra  indsigt Nu ApS Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg betaler selv min telefon.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)