Vi er en mellemstor virksomhed der i den periode nu har brugt Heyloyalty uden den store succes og vi skiftede for noget tid siden MailChimp ud med Heyloyalty som vi desværre ikke er helt tilfredse med. Lige nu overvejer vi at skifte udbyder men vi vil gerne undgå at skulle brænde fingrene igen Vi har omkring 7.000 modtagere, og sender omkring 50.000 mails om måneden og det er kombineret med automatisering sat op på vores webshop.
Skulle der andre med lignende behov der vil dele sine erfaringer :-)
Nu nævner du ikke hvilken type virksomhed der er tale om. Til ecommerce (og særligt hvis du bruger shopify), så er Klaviyo klart det bedste. Til B2B havde jeg brugt enten active campaign eller hubspot afhængig af budget.
Men du skal stadig ikke forvente du får vanvittige resultater bare ved at have de rigtige email programmer. Det handler også om at bruge dem korrekt. HeyLoyalty er et udmærket program, og du burde sagtens kunne få gode resultater med dem også. Hvilke automatiske flows har du kørende, og hvor mange split tests kører du i løbet af en måned?
Hvert nyhedsbrevs-system har sine styrker, nogle er bedst til hotmail/outlook andre gmail, men vær også opmærksom på at det langtfra kun er systemet, men også indholdet på dine emails samt åbnings- & klikrate og spam reports har mindst lige så meget at sige.
I stedet for at skifte system, bør du måske i første omgang prøve lidt andre ting af, f.eks kan dit domæne eller signaturen i dine emails også være medvirkede til at dine emails ikke kommer frem, hvis domænet/indholdet har en bare lidt dårlig historik. I så fald vil et skifte af system ikke virke særligt godt.
Jeg kender ikke Heyloyalty, men MailChimp plejer at have en ok leveringsrate (især til hotmail/outlook), jeg bruger det selv, selvom jeg ikke kan fordrage deres system.
Jeg kan godt se jeg mangler lidt mere beskrivelse af hvad og hvorfor.
Vores kunder er ca. 80% B2B og resten B2C. Leverings og åbningsrater er helt udmærket, så det er ikke der problemet er.
Vi har ikke problemer med vores resultater, men jeg synes builderen er lidt for besværligt (ifht. f.eks. MailChimp). Hvad endnu værre er har der været nogle store udfordringer med vores samarbejde, og det ser ikke ud til at det bliver bedre fremover.
Vi har vores butik hosted på en totalløsning der både hoster og udvikler på vore webshop og vores Dynamics så det er ikke en fordel for os at en bestemt udbyder har fuld integrering et af de populære shopsystemer.
Vi overvejer at hive fat i Marketingplatform fordi de har dansk support men ellers synes jeg markedet er lidt uoverskueligt.
Det er helt rigtigt vigtigt for os med en god support, og et godt samarbejde. Vi putter en del penge i vores markedsføring og bruger eksterne til det vi ikke selv kan. Derfor er det vigtigt at vi kan kommunikere klart og forventningsafstemme inden vi påbegynder et projekt. Det kan godt være lidt svært ved en engelsk udbyder.