Status over ulemper ved Revolut. Betalingsmetoder og kort kan ændres til Revolut for leverandører men en sikker ulempe: Paypal konto fra Danmark kan ikke peges på Revolut som bank. Supporten mener jeg må overføre til en mellemkonto der er dansk, og det ser vist ikke godt ud skattemæssigt, for man har vel ikke råd til mere en een erhvervskonto.
Opsummering her efter en månds tid. Sidte dag med Danske Bank.Har fået Lunar Privat og Revolut Business på skinnerne.
Revolut... Her fik jeg en aftale med GLS om at betale IBAN i stedet, det kostede ikke noget gebyr, hvade regnet med 50 kr. Og det samme med andre som ikke var noget problem, ofte bare skulle der indsættes et nyt kort.
Paypal er ikke sagen og er droppet, da der kun kan linkes til en dansk bank. Ellers tror jeg det vil køre på skinner fremover. Tak for tips og ideer.
Måske har du fundet den løsning du skal bruge, men lige et par erfaringer -
Jeg bruger en kombination af Revolut og Lunar, Lunar sådan set kun til betalinger der ikke kan gøres via IBAN. Jeg har været godt tilfreds med Revolut, både mht. funktioner og deres kundeservice har været god. Lunar knap så fantastisk, men det er en anden sag. Til mindre beløb er det fint.
Jeg kan varmt anbefale Stripe til betalinger, jeg har det koblet til min webshop og til Revolut. Man kan også lave fakturaer og payment links, samt bruge den sammen med en kortlæser. Gebyrerne er også rimelige synes jeg.
Der er så mange gyserhistorier om Paypal der tilbageholder penge fra små virksomheder og dernæst ikke er til at kontakte, jeg holder mig fra den og har ikke manglet noget.
Godt at høre. Samme setup. Freepay er gode men ansøger i disse dage om indløser til Freepay, de kræver en bunke dokumentation, gloser jeg sket ikke kender, men det går nok.
Kan du fortælle lidt mere om denne løsning? Vi har nemlig indbetalinger fra danske kunder, men skal hæve og udbetale i udlandet når det gælder vores omkostninger. Og med danske erhvervskort, tager bankerne store hævegebyrer og vi taber meget. Ville gerne bruge eventuelt revolut i udlandet, men det er svært at få indbetalinger ind på. Så måske Stripe er en løsning for os med hensyn til indbetalingerne. Men er der et link om info eller har du mere info. Det ville være super. Jeg har googlet en masse, men døjer med svar :)
Ja, Revolut er Business. Der er 4 gratis IBAN betalinger per måned. Kan lige dække GLS. Stripe betalinger går let ind også. Kan ikke sige meget mere, men spørg gerne.
Tusind tak. Spørger lidt dumt, fordi jeg er ny og alt er en jungle.
Så hvis jeg har kunder fra EU der indbetaler, men mine omkostninger er (når jeg rejser med dem) I udlandet.
Så kan jeg måske bruge privat lunet eller stripe betalingssystem til indbetalingerne og revolute til mine omkostninger.
PS jeg rejser med folk i lande hvor det er nødvendigt at hæve fra bank automater, og overførsler til konti stadig ikke er udviklet. Så hævegebyrer tager så meget fra min indtjening. Derfor revolut i udlandet.
Men revolut er ikke god til indbetalinger. Så betaler dine kunder til luner privat eller via stribe til revolut. Og koster det meget...