Nogle gange føler jeg mig som om jeg taler for døvemandsøre. Er det mon, fordi folk ikke aner hvad de skal? Eller er det fordi folk er bedøvende ligeglade, og har en laissez-faire holdning til IT-sikkerhed? Men da jeg skrev til en erhvervsorganisation, at de bør informere deres medlemmer om IT-sikkerhed, sagde direktøren at de ville "se tiden an". De afholder kurser til Instagram, Facebook og TikTok, om den nye regnskabslov, om Microsoft Teams - men IT-sikkerhed, det er ikke noget for dem. Når jeg påpeger sikkerhedshuller i hjemmesider, overfor virksomheder, så siger de: "Det tager min udbyder sig af". Nej, det gør din udbyder ikke. Ønsker folk virkelig at hackere bare kommer ind i jeres systemer? Er I virkelig lige som republikanere i det amerikanske senat? Ser erhvervsfolk i Danmark og resten af verden ikke sikkerhedsadvarslerne? |
Folk er ikke ligeglade. Folk er bare ikke glade for at blive solgt.
Logik er ikke den bedste motivation når et produkt/service skal sælges, ligegyldigt hvor meget man selv mener at man er anerledes. Folk køber med følelserne.
Jeg har selv siddet med forsikringer, inkasso, A-kasse - produkter der beskytter dig imod "hvad-nu-hvis" scenarier, det er ikke ligefrem logikken der får folk til at købe ind i et produkt der skal skabe tryghed, det er i hvert fald min erfaring.
Det lyder som du er god til dit arbejde. Jeg har set mange IT-sikkerhedsvirksomheder der ikke lige frem var særlig dygtige når det kom til sikkerheden, men havde hyret de rigtige sælgere til at afsætte servicen.
Den rigtige sælger kan gøre hele forskellen.