Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revolut har smidt mine penge væk.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Atish:
Nordea / Finland er kontaktet, ligeledes Nordea Danmark - desværre ingen hjælp at hente.

Lyder mærkeligt, Det er nok snare et spørgsmål om at tale med de rette folk.  Hvad afdeling har du talt med? Hvorfor er det de ikke vil/kan hjælpe?

Det var svært at finde et nummer at ringe til i første omgang.

Jeg ringede til et standard tlf. nummer der dukker op på Nordea / Finlands hjemmeside. Den forklaring jeg fik på hvorfor man ikke kiunne hjælpe gav ikke meget mening, jeg mistænker at det egentlig mest handlede om at personen jeg talte med ikke forstod min forespørgsel.

Nordea Danmark forklarede mig at de ingen mulighed havde for at spore overførslen, hvilket jeg ikke helt forstår eftersom jeg har SWIFT information at give videre.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12792
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Atish:
Danmark forklarede mig at de ingen mulighed havde for at spore overførslen, hvilket jeg ikke helt forstår eftersom jeg har SWIFT information at give videre.

Nok samme problematik som med Finland, ikke den rigtige afdeling/person. spørg efter cash management 

Hvilken eksakt dokumentation (SWIFT) har du for at pengene skulle være hos Nordea?   

Hvilken bank har det pågældende advokat firma? 

Hvornår er pengene overført fra Revolut

Tel.nr.  på Nordea i Finland

Nordea Business Centre provides support to our corporate customers in English Mon–Fri 9.00–16.30. Calls from abroad +358 200 26262 (international call charge).

Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvilken eksakt dokumentation (SWIFT) har du for at pengene skulle være hos Nordea?   

Jeg har 'kun' dokumentation fra Revolut (den ved jeg så ikke helt om jeg kan stole på). Det i form af SWIFT GPI der viser at overførslen har siddet fast hos Nordea/ Finland siden dag 1 for overførslen.

Advokat firmas bank er Nykredit

Ravn:
Nordea Business Centre provides support to our corporate customers in English Mon–Fri 9.00–16.30. Calls from abroad +358 200 26262 (international call charge).

Takker

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12792
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej igen

Jeg har send dig en privat besked mht. kontakt hos Nykredit som du evt. kan prøve. 

Lad os endelig høre hvad der sker videre i sagen. 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Ravn for kontakt hos Nykredit.

Vedkommende viste sig meget flink og hjælpsom.

Desværre kan Nykredit kun oplyse at penge ikke er modtaget hos dem, yderligere sporing henvises til Revolut.

Så lige vidt - desværre.

Tilmeldt 9. Dec 21
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du fået pengene eller :) ?

https://www.linkedalibi.com | LinkedIn Outreach Engagement

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12792
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BBC har i dag en artikel om en erhvervskunder der mistede  165.000 Pund hos Revolut pga. utilstrækkelig sikkerhed. 

‘I lost £165k to fraud in an hour’ - customers say they were let down by Revolut

Fra BBC NEW Panorama team

https://www.bbc.com/news/articles/cj6epzxdd77o

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46984
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Ravn - der er virkeligt noget som revolut må har gjort noget ved - på alle områder står de i undersøgelsen ret enestående dårligt ud i forhold til de sammenlignte UK banker

Generelt gælder, at hvis de ringer fra en bank, uanset Revolut eller Danske bank og fortæller om noget der ser farligt ud, så ER det snyd, det gør banker ikke, og hvis de gør, skal man kontakte selv direkte og via MitID og det vil den der så evt ringer bede en gøre, og det gør man til det nummer man selv bruger til banken

Selv Nordea alm helpline kræver nu MitID når du kommer igennem, netop for at sikre DE ved hvem de så taler med

Tak for advarslen 
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12792
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Velbekomme.

Ja sammenligning med andre engelsk banker må man da vist kalde lidt af en skandale. 

Nedenstående citat er grotesk og skræmmende, det siger en del om banken umoralske

“Protecting Revolut from being used for financial crime always played second fiddle to the desire to launch new products and to get existing customers to use products more,” an insider, who wished to remain anonymous, told us.

Fra Astawanti
Tilmeldt 15. Oct 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det lyder som en utrolig frustrerende situation! Når man arbejder med SWIFT-overførsler, er der desværre mange involverede parter, hvilket kan føre til problemer, som i dit tilfælde. Når pengene sidder fast hos en formidlerbank, er det ofte svært at få klarhed over, hvad der sker. Det bedste, du kan gøre i første omgang, er at være vedholdende i din kommunikation med Revolut og bede dem om at følge op hos formidlerbanken.

En anden mulighed er at få advokaten til at kontakte sin bank og forsøge at få dem til at undersøge, hvor pengene er blevet af. Formidlerbanken burde teoretisk set kunne spore pengene og identificere, om der mangler noget dokumentation eller afklaring fra en af de involverede parter.

Hvis Revolut fortsætter med at afvise at tage ansvar, kan det også være værd at kontakte Finanstilsynet eller en anden relevant myndighed, der kan hjælpe med at presse på for en løsning.

Til sidst er det også vigtigt at tjekke, om der er specifikke regler i den danske lovgivning, der kan hjælpe i tilfælde som dette, da bankoverførsler mellem lande kan være underlagt forskellige regulatoriske krav.

Jeg håber, det løser sig hurtigt for dig.

Med venlig hilsen,
Astawanti
Astawanti.com
Side 2 ud af 3 (30 indlæg)