Hej Aminoer Jeg har haft et tab på en investering i et ApS som privatperson. Jeg læser mig frem til, at det er rubrik 67 på selvangivelsen, der så skal anvendes? Tabet er realiseret i 2023 - så jeg skal vel rette i årsopgørelsen der? Skal SKAT egentlig have oplysning, når/hvis man investerer i et ApS - eller er det først når et eventuelt tab/gevinst realiseres? Jeg har investeret i andet ApS de seneste år - og har dokumentation på dette - men jeg er selvfølgelig bange for, at man så pludselig kommer til at skulle betale skat af et evt. salg - uden fradrag fra købet - da investeringen ligger i tidligere regnskabsår? Mvh. Jakob |
For at være sikker. Du har haft anparter i et ikke noteret ApS og har solgt dem med tab (eller selskabet gik konkurs og denne er endeligt afsluttet
Ja der er så 2023 hvis tabet var realiseret der . og skat skal ikke kende unoterede indehav før realisering det skal de kun på reguleret marked/ børsen
Du skal blot have fuld dokumentation for handlerne i form af lille børsnota i selv laver og bruge Netbank til alle overførsler
vh John Hannover