Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tab på investering i iværksættervirksomhed ApS på selvangivelsen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har haft et tab på en investering i et ApS som privatperson.

Jeg læser mig frem til, at det er rubrik 67 på selvangivelsen, der så skal anvendes?

Tabet er realiseret i 2023 - så jeg skal vel rette i årsopgørelsen der? 

Skal SKAT egentlig have oplysning, når/hvis man investerer i et ApS - eller er det først når et eventuelt tab/gevinst realiseres?

Jeg har investeret i andet ApS de seneste år - og har dokumentation på dette - men jeg er selvfølgelig bange for, at man så pludselig kommer til at skulle 

betale skat af et evt. salg - uden fradrag fra købet - da investeringen ligger i tidligere regnskabsår?

Mvh.

Jakob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46992
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at være sikker. Du har haft anparter i et ikke noteret ApS og har solgt dem med tab (eller selskabet gik konkurs og denne er endeligt afsluttet

Ja der er så 2023 hvis tabet var realiseret der . og skat skal ikke kende unoterede indehav før realisering det skal de kun på reguleret marked/ børsen

Du skal blot have fuld dokumentation for handlerne i form af lille børsnota i selv laver og bruge Netbank til alle overførsler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:49

Tak John Hannover!

Og ja, det var tab i ikke noteret ApS - og super at SKAT ikke skal kende unoterede indehavender. Ovennævnte dokumentation skulle jeg have.

Mvh.

Jakob

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)