Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: En revisor med kendskab til skatteregler ved ansættelse i andet EU land

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan du hjælpe mig?

Jeg ønsker at høre om fordele og ulemper vedrørende en mulig ansættelse i udlandet igennem et dansk firma ved adresse i DK.

Hvilke fradrag, godtgørelser jeg kan benytte mig af, m.m.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47069
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41

hvis du ikke finder en revisor her, så gå aktiv ud i telefonen men, der er ikke nogen større forskel, om nogen overhovedet faktisk (mulig befordringsfradrag ved kryds øresund o.l. ), på hvor du er ansat

med dansk bopæl er du fuld dansk skattepligtig med samme fradrag og skat som alle andre.

Hvis firmaet, som det skal, har udenlandsk filial. skal du  give din udenlandske arbejdsgiver dit internationale skattenummer (cpr med dk foran) så denne indberetter i sit land, og du skal selv indberette indtægten som løn undkomst under afsnit - udenlandsk indkomst

Er firmaet dansk og du blot arbejder i udlandet men lønnes fra DK, er det helt alm dansk skat med skattetræk fra det danske firma

Du vil ikke normalt måtte arbejde i noget udland som blot udsendt af dansk firma, det vil generelt kræve virksomheden har en lokal filial du kan være ansat igennem, men der KAN være lande uden for EU der har lempelige regler, dog vil det normalt være vanskeligt at opnå opholdstilladelse med erhvervsarbejde for øje

Dit danske firma burde komme med alle de oplysninger de ønsker og stille deres revisor til rådighed 

Fraflytter du DK helt - uden bolig  i en periode på + 6 mdr kan du undgå dansk skattepligt ved at ikke opholde dig ud over kortere perioder i DK og IKKE arbejde fra DK overhovedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jan 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:19
Tak for svar, selvom jeg ikke er helt sikker paa hvad du mener i starten af dit svar.
Jeg er vaek fra DK i 12 maaneder og skal nok betale skat i det nye arbejdsland.
Virksomheden som ansaetter er dansk uden filial i det land og loen udbetales i DK.
Min bopaelsplads bliver udenfor DK men i EU.
Jeg var blot i tvivl om der findes ulemper ved denne ordning (DK loen og bosat i udlandet)?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47069
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09

så bør din virksomhed stille deres revisor til rådighed for dig

Opgiver du helt bolig i DK i de 12 mdr bør skattepligt overgå til modtager land MEN jeg kan slet ikke se det hvis du får lønnen fra Danmark - for så kan jeg ikke se andet end du i fald er begrænset dansk skattepligtig og skal ud i dobbeltbeskatningsaftale for ikke at få dobbelt skat, ligesom jeg ikke kan se hvordan du - selv inden for EU frit kan arbejde for et dansk firma, uden firma i det EU land

Det er normalt krav, at man har job i det EU land og bolig i det EU land +  personligt skattereg nr (i DK CPR), før man overhovedet må arbejde i et andet EU land

De må vel have en revisor som kan tage ansvar for gratis rådgivning, for jeg tvivler på, det er helt gennemtænkt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)