Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer-firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er en ung gut på 25 år, der overvejer at investere i en lejlighed til udlejning med delvist lånte penge.  



Skal man starte et firma for at drive den slags virksomhed? Hvis ja, hvilken slags ville være at foretrække som enkeltmandsvirksomhed?



Der er for mig at se 2 måder at tjene penge på i denne virksomhed:


1.  Lejlighedens værdi stiger i den periode man ejer den pga ydre faktorer


2. Det reelle afdrag på lejligheden er mere end det, man selv må tilføje "kontant" pr. måned. Dvs at lejeren betaler alle renter på lånet til lejligheden samt hele forsikring og samtidig spytter lidt i til afdraget.



Hvordan bliver man beskattet i ovennævnte forhold? og er der nogen fordel ved at drive det som f.eks. et interessentskab......selvom jeg er alene om projektet?



Er der andre økonomiske poster end de ovennævnte, som man skal tage specielt hensyn til?



Håber, at der er én derude, der kan give mig et grundigt og måske endda erfarent svar.


På forhånd tak.
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
[

Jeg mener ikke det kan betale sig at gøre det i selskabsregi.


Hvis du køber lejligheden privat kan du sælge den skattefrit


såfremt du selv lige har været inde og bo i lejligheden i en periode.


Er det i firmaregi skal der betales skat af overskudet.


 


Jeg krummer lidt tæer over at se at du har tænkt dig at have et


negativt cashflow... altså at du skal poste penge ud hver måned.


 


Men ellers held og lykke med projektet.
Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo starte et Aps, hvis du senere regner med flere lejligheder. pris (evt. i værdier) 125.000,-


Men et IS kan du ikke starte alene.

 

Fordelen ved firma er at du hvis nu du løber tør for de penge du skal inskyde og går falit med lejligheden ikke selv ryger med. (men så bliver det svært at låne).

 

Så du ender nok op med et privat ejet eller som tidligere foreslået du kan eje den privat.

 

tænk lige 2 gange mht. at du ikke har overskud fra dag 1. hvad nu hvis den skal stå tom i en mdr. hvad ed vedligehold. det er dyrt at have udlejnings ejendomme, da mange stikker af fra regningen også selv om du får et indskud.

 

men held og lykke

 

Peter

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)