Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motivation - hvordan gør DU?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Bolette Obbekær - Bedre web Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super ide med denne tråd - dejligt at vide man ikke er den eneste der nogengange går lidt flad. Og nu til min afsløring:

Når jeg er uden "god energi" gør jeg følgende (venligst ikke grin):

  1. ruller gardinet ned så naboerne ikke får sig et billigt grin
  2. finder min energi-playlist på iTunes, musik med energi, der får mig op i gear
  3. danser som en sindssyg på mit kontor! Vi taler hæmningsløs Dancing Queen Big Smile

Og det virker altså på mig - det er umuligt at danse vildt til "glad-i-låget-musik" og blive ved med at være sløv.....

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bolette Obbekær:

Super ide med denne tråd - dejligt at vide man ikke er den eneste der nogengange går lidt flad. Og nu til min afsløring:

Når jeg er uden "god energi" gør jeg følgende (venligst ikke grin):

  1. ruller gardinet ned så naboerne ikke får sig et billigt grin
  2. finder min energi-playlist på iTunes, musik med energi, der får mig op i gear
  3. danser som en sindssyg på mit kontor! Vi taler hæmningsløs Dancing Queen Big Smile

Og det virker altså på mig - det er umuligt at danse vildt til "glad-i-låget-musik" og blive ved med at være sløv.....

He he jeg gør noget lignende. Sætter noget hurtig og glad musik på - det hjælper helt sikkert på humøret :)

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Bolette Obbekær - Bedre web Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:

He he jeg gør noget lignende. Sætter noget hurtig og glad musik på - det hjælper helt sikkert på humøret :)

Hilsen Morten

Godt, så er vi flere på det private dansegulv - husk nu det med gardinet :-)

Godt weekend - og god dans!

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sjovt at læse så mange forskellige måder, folk bliver motiveret på. Det åbner op for nye muligheder når man selv står og er demotiveret. Super gode og meget sjov indlæg ;p Især den med dansen! hehe

Dbh. Yngvi

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 56
Fra  birgitteholm.dk Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Når jeg er ved at blive flad, så er det vigitgt for mig at sparre med nogle andre mennesker. Det behøver ikke være folk i samme branche - jeg kan blive fuldstændig høj af at fortælle om, hvordan det går...!   

Mit råd er at finde nogle personer, der er gode at sparre med. Nogle som ikke er i jantelovens klør, men som kan synes, at det er fantastisk det du laver, og som du kan lære noget af.
Det er enormt vigtigt (synes jeg), at det er mennesker, der er kreative som du selv, og som har forståelse for, at du er, det du er!

Håber, at det gav mening :-)

Mange hilsner

Birgitte

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Curatrix.dk:
Mit råd er at finde nogle personer, der er gode at sparre med. Nogle som ikke er i jantelovens klør, men som kan synes, at det er fantastisk det du laver, og som du kan lære noget af.

Du har noget så ret i det du siger! Godt det bliver nævnt. Den bruger jeg også selv engang i mellem, den er virkelig god! At snakke med andre personer om hvordan det går, folk som elsker at snakke om det, og folk man respekterer hvor respekten også er gensidig! Kanon.

Dbh. Yngvi

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 30
Fra  Mobiludstilling.dk Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt emne.....Når jeg "hænger lidt i bremsen" prøver jeg at dagdrømme om hvordan det bliver når firmaet ( forhåbeligt ) kører med stor succes......masser af glade kunder, ordrer  travlhed o.s.v...........tror nok at det er Kløvedal som har sagt at citat : "Drømme har det med at falme når man når op på siden af dem." citat slut. Det er meget rigtigt, men ikke desto mindre virker det motiverende for mig at dagdrømme fremad.

Nogle stykker har i denne tråd fremhævet gode iværksætter bøger som en super motivation. Det kunne være vildt fedt ,hvis I kunne nævne lidt titler som er anbefalingsværdige......." Iværksætter til jeg dør " er naturligvis læst Smile   

Fra Ulstrup
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 32
Fra  BBQ4EVER Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bolette Obbekær:

Super ide med denne tråd - dejligt at vide man ikke er den eneste der nogengange går lidt flad. Og nu til min afsløring:

Når jeg er uden "god energi" gør jeg følgende (venligst ikke grin):

  1. ruller gardinet ned så naboerne ikke får sig et billigt grin
  2. finder min energi-playlist på iTunes, musik med energi, der får mig op i gear
  3. danser som en sindssyg på mit kontor! Vi taler hæmningsløs Dancing Queen Big Smile

Og det virker altså på mig - det er umuligt at danse vildt til "glad-i-låget-musik" og blive ved med at være sløv.....

Din idé kan jeg desværre ikke benytte, Af en eller anden grund, er det ikke velanset at danse på arbejdspladsen......når man er chauffør Big Smile

Bortset fra det, så er din idé skidegod (thumbs up)

 

/Husum

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellige ting kan fjerne min motivation og genskabe den igen.

Jeg har oplevet at jeg kan mangle motivation til at gå i gang med noget, hvis jeg har en masse småopgaver som overskygger hinanden. Her opretter jeg en todo-liste og kan sagtens have en liste på 20-30 punkter for hvad jeg skal følge op på den pågældende dag. Efterhånden som jeg arbejder mig igennem listen (med mails, telefonopringninger eller research), fjernes tingene fra listen og det giver mig et boost af energi at have løst endnu en opgave og se listen svinde ind.

Derudover kan det ødelægge min motivation, hvis jeg begynder at sammenligne min virksomhed med andre indenfor samme branche - det kan være på lokaler, antal medarbejdere, kundeportefølje og lignende. Motivationen vender tilbage, når jeg træder et skridt tilbage og ser min virksomhed udefra og egentlig se på hvad vi har opnået indenfor de samme områder. Det giver mig et kick til at "sparke røv" og komme endnu mere ud over stepperne.

Musikken er også en god motivationsfaktor og ofte er lidt disko eller dance krydret med en dartturnering med medarbejderne på kontoret, med til at give fornyet energi.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Husum:
Din idé kan jeg desværre ikke benytte, Af en eller anden grund, er det ikke velanset at danse på arbejdspladsen......når man er chauffør

Hahaha.. Ja det kunne jeg godt forestille mig! ;p Det var et godt grin..  Du kan da i ny og næ stoppe lastbilen (gæt) og gå om bagi og danse lidt for lukket port;p Du har vel en Mp3 du kan smide i ørene også hehe.

Dbh. Yngvi

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)