Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaffer jeg kapital til et ApS?

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Malene:

"Det der bekymrer os mht at starte op som I/S er at vi vil hæfte med alt, kollektivt (skulle vi mod al forventning lave noget software der koster en virksomhed penge - mange penge i tab, så har vi problemer)."

JakobN:
synes jeg at det er mere relevant at nævne end SMBA.


SMBA kommer ind, da det er hæftelsen og manglende kapital som er spøgerens problem. Men jeg har da forståelse for, at du synes en merudgift på ca. 30.000 kr er mere relevant end at forslå spørgeren end  en struktur som giver ham samme fordele for 1/10.Yes

Basalt set er det min personlige opfattelse, at hvis du ikke har kapitalen til et ApS - så er din forretning ikke moden til at være et ApS.

Malene

Du er listet som privatansat i forummet.
Hvad er din association med SMBA, da du må formodes ikke at have egenerfaring med selskabsformen.  
Arbejder du i et af de firmaer der sælger konstruktionen eller rådgiver om samme?

Dine indlæg lyder mere som markedsføring end velmente råd, og jeg håber at jeg tager fejl.

SMBA konstruktionen virker besnærende men det virker også som der er en række mere eller lødige folk som har en egeninteresse i etableringen af disse.

MVH jens

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Hvad er din association med SMBA, da du må formodes ikke at have egenerfaring med selskabsformen.  
Arbejder du i et af de firmaer der sælger konstruktionen eller rådgiver om samme?

I stedet for at se spøgelser skulle du hellere læse hvad det reelt var jeg skrev!!!

Udgangspunktet var, at Brian ville have et ApS for at begrænse sin hæftelse.Et ApS som han først skulle ud og låne penge til. Hvis det alene er for at begrænse sin hæftelse er det billigere at lave et SMBA. Der er på intet tidspunkt  i mit indlæg taget stilling til hvad der er bedst - jeg har alene forholdt mig til at Brian ville undgå personlig hæftelse.

BroncofanDK:
Du er listet som privatansat i forummet.

Det er du jo også - hvad er relavensen af dette???

Malene

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jens

Du er listet som privatansat i forummet.
Hvad er din association med SMBA, da du må formodes ikke at have egenerfaring med selskabsformen.  
Arbejder du i et af de firmaer der sælger forbrugslån eller rådgiver om samme?

Dine indlæg lyder mere som markedsføring end velmente råd, og jeg håber at jeg tager fejl.

Forbrugslån virker besnærende men det virker også som der er en række mere eller lødige folk som har en egeninteresse i etableringen af disse.

Big Smile Big Smile Devil

Henrik

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Jens
Du er listet som privatansat i forummet.
Hvad er din association med SMBA, da du må formodes ikke at have egenerfaring med selskabsformen.  
Arbejder du i et af de firmaer der sælger forbrugslån eller rådgiver om samme?
Dine indlæg lyder mere som markedsføring end velmente råd, og jeg håber at jeg tager fejl.
Forbrugslån virker besnærende men det virker også som der er en række mere eller lødige folk som har en egeninteresse i etableringen af disse.
Big Smile Big Smile Devil
Henrik

Ja jeg er privatansat indenfor Biotech.

Nej, jeg sælger hverken råd, forbrugslån eller dumsmarte bemærkninger, og har ingen praktisk erfaring med SMBA. Nu kom du jo i går med en værdiløs bemærkning i en tråd som jeg havde startet, som burde vise dette.

Jeg er i færd med at etablere en international virksomhed og har derfor brug for at vurdere selskabsformerne, udfra nogle betragtninger hvor SMBA formen kunne have fordele udfra dens struktur, men fortalerne her i forum virker meget useriøse.

Malene:

BroncofanDK:
Hvad er din association med SMBA, da du må formodes ikke at have egenerfaring med selskabsformen.  
Arbejder du i et af de firmaer der sælger konstruktionen eller rådgiver om samme?

I stedet for at se spøgelser skulle du hellere læse hvad det reelt var jeg skrev!!!
Udgangspunktet var, at Brian ville have et ApS for at begrænse sin hæftelse.Et ApS som han først skulle ud og låne penge til. Hvis det alene er for at begrænse sin hæftelse er det billigere at lave et SMBA. Der er på intet tidspunkt  i mit indlæg taget stilling til hvad der er bedst - jeg har alene forholdt mig til at Brian ville undgå personlig hæftelse.
BroncofanDK:
Du er listet som privatansat i forummet.

Det er du jo også - hvad er relavensen af dette???
Malene

Hvis du selv havde gået gennem processen med at vælge mellem forskellige virksomhedsformer - både praktisk og beskatningsmæssigt - ville du tale på baggrund af erfaring.

Der er utvivlsomt fordele ved SMBA konstruktionene, men også en masse potentielle gråzoner som kan være meget vanskelige at skulle håndtere senere, såsom udbytte regler, magtfordelinger, muligheder for at udskille ejerandele i separate selskaber.

Der er en masse forskellige muligheder der kan overkomme kapitalkravet, ex. kan du lave et holding selskab i et andet EU land med mindre kapitalkrav, men det kommer til at besværliggøre strukturen, uanset mulige fordele.

Desværre virker det som SMBA fortalerne er hvad amerikanerne kalder "snake oil salesmen" - magiske olier der kan kurere alle sygdomme.

Malene - det er en klar fordel ver SMBA at der ikke er indskudskrav - men det er alle de andre aspekter der også skal med.

MVH jens

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Malene - det er en klar fordel ver SMBA at der ikke er indskudskrav - men det er alle de andre aspekter der også skal med.

Jeg vil tage udgangspunkt i det Malene skrev: "Hvis det alene er for at begrænse sin hæftelse er det billigere at lave et SMBA". Der ligger ikke en stillingstagen til om det er den rigtige løsning for Brian. Det ville også være forkert at pege på en løsning med den information der ligger til grund for hans tråd. Selv kan jeg godt forstå Malenes forslag. Brian nævner selv at der ingen kapitalbehov er for hans virksomhed og at kapitalen vil samle støv. Hvorfor så begynde at finde løsninger, der kræver at han skal ud og låne penge og dermed have unødvendige finansieringsomkostninger?

BroncofanDK:
Nu kom du jo i går med en værdiløs bemærkning i en tråd som jeg havde startet, som burde vise dette.

Ja - jeg vil gerne gentage den værdiløse bemærkning som jeg gav dig i anden tråd "Klare svar kræver klare spørgsmål".

Du opstiller en lang rækker tanker om hvad du måske gerne vil, overvejer osv. Du kan ikke forvente, at der er nogen rådgivere, der på baggrund af så ukonkrete informationer kan give dig et eksakt svar. Jeg er helt uforstående over, at hvis du virkelig har en seriøs indgangsvinkel til det at oprette selskab i udlandet, ikke tager den drøftelse med en rådgiver, der kan få adgang til den fornødne information om hvad du reelt vil, hvornår du vil det, hvilke lande er eller skal involveres, hvad er aktiviteten, hvor er aktiviteten og mange andre spørgsmål.

Der er mange svar at finde på Amino, men ikke alle spørgsmål egner sig til Amino.

Mvh

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Der er mange svar at finde på Amino, men ikke alle spørgsmål egner sig til Amino.

Mvh

Henrik

Det er så sandt som det er er sagt. Desværre tror mange Amino'er at ting er så og så enkelt og man bare kan gøre sådan og sådan. Sådan fungerer virkeligheden bare ikke. Ingen situationer er ens og dispositioner bør drøftes indgående og overvejes inden man lægger sig fast på en løsning. Ellers risikerer man stå med håret i postkassen. Eks. den person der har etableret et SMBA og nu står med et problem fordi investorer m.v. kræver at der er tale om et ApS eller A/S. Denne person er låst og er nødsaget til at lave en skattepligtig likvidation af SMBAet og nystiftelse af et ApS. Det udløser skat for hvad er værdien af en virksomhed hvor en investor 2 dage efter vil nytegne anparter til kurs 10.000 ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

Jeg vil tage udgangspunkt i det Malene skrev: "Hvis det alene er for at begrænse sin hæftelse er det billigere at lave et SMBA". Der ligger ikke en stillingstagen til om det er den rigtige løsning for Brian. Det ville også være forkert at pege på en løsning med den information der ligger til grund for hans tråd. Selv kan jeg godt forstå Malenes forslag. Brian nævner selv at der ingen kapitalbehov er for hans virksomhed og at kapitalen vil samle støv. Hvorfor så begynde at finde løsninger, der kræver at han skal ud og låne penge og dermed have unødvendige finansieringsomkostninger?

Nu gik spørgsmålene jo ikke på om ApS var det rette, men hvordan han skaffede pengene. SMBA kan være en mulighed men det kan også være en blindgyde der kan blive meget dyr.

___

Henrik Krogh:

BroncofanDK:
Nu kom du jo i går med en værdiløs bemærkning i en tråd som jeg havde startet, som burde vise dette.

Ja - jeg vil gerne gentage den værdiløse bemærkning som jeg gav dig i anden tråd "Klare svar kræver klare spørgsmål".

Du opstiller en lang rækker tanker om hvad du måske gerne vil, overvejer osv. Du kan ikke forvente, at der er nogen rådgivere, der på baggrund af så ukonkrete informationer kan give dig et eksakt svar. Jeg er helt uforstående over, at hvis du virkelig har en seriøs indgangsvinkel til det at oprette selskab i udlandet, ikke tager den drøftelse med en rådgiver, der kan få adgang til den fornødne information om hvad du reelt vil, hvornår du vil det, hvilke lande er eller skal involveres, hvad er aktiviteten, hvor er aktiviteten og mange andre spørgsmål.

Der er mange svar at finde på Amino, men ikke alle spørgsmål egner sig til Amino.

Mvh
Henrik

Nu er et forum jo et sted hvor man stiller spørgsmål, som tillader dig at indsnævre de spørgsmål du ultimativt skal få specifik rådgivning på. Det er ikke et sted at diskutere komplicerede situationer, men i mange tilfælde et godt sted at udeluke visse løsningsmuligheder.

Hvis man tror at man får udtømmende rådgivning i et forum så er man skævt på den, men man kan få et overordnet indblik i ting men ikke er klar på.

MVJ jens

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcist - Vi er 100% enige Jens. Det er bare desværre ikke alle Aminoer der ser det sådan.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Hvis du selv havde gået gennem processen med at vælge mellem forskellige virksomhedsformer - både praktisk og beskatningsmæssigt - ville du tale på baggrund af erfaring.

Jeg har såment en baggrund fra såvel KPMG som Deloitte. I dag har jeg selskaber i både Danmark og udland. Så jeg jeg har været der! Jeg bemærker, at vi er trods alt er enige om at alle aspekter skal med.

Mvh - og god weekend

Malene

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det sikkert ikke relevant mere for dem som startede debatten, men et af de tidligere indlæg nævnte at man kunne gå i sin bank og få oprettet en bankkonto med firmanavn og "under stiftelse".
Det kan man ikke længere iflg. Hvidvaskningsloven, finanstilsynet, bankloven og en masse andre som gerne vil gøre det hele lidt mere besværligt.

I denne situation er det nemt at blive fanget imellem ægget og hønen.
Eksempel.
Jeg skal oprette et nyt selskab og kontakter min bank for at få "under stiftelse" konto.
Min bank, Danske Bank Erhverv, siger "Meget gerne", men vi skal have et CVR nummer.
Jeg forklare at pointen ved en "under stiftelse" konto jo netop er at jeg skal indsætte kapitalen så jeg kan bevise overfor Advokat og E&S at den eksistere.
Dette afviser Danske Bank først med at det må man ikke iflg. Hvidvaskningsloven og alle de andre.
Efter adskellige diskutioner, hvor jeg bla. fremsender E&S´s vejledning med at man KAN gå i banken og få en "under stiftelse" konto, forslår de så et kompromis at hvis jeg kan fremvise anmeldelsen, så vil de gerne oprette kontoen. Min advokat siger så ganske rigtigt, at alt foregår Elektronisk idag og at han ikke kan lave anmeldelsen før han har set kapitalen på en bankkonto.

Har nu også skrevet til E&S og bedt om deres kommentar til situationen, men det bliver sikkert at så skal man lave en kostbar manuel anmeldelse af selskabet :-)

Sidste nyt fra Danske Bank var at "de forstår problemstillingen og vil tænke lidt"

Der findes sikkert nemmere måder at få det oprettet på hvis man ikke var lidt stædig f.eks blot købe et Eksisterende ApS, men så kan jeg samtidig dele mine erfaringer med Amino :-)

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)