Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaffer jeg kapital til et ApS?

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..men det gør advokaten jo ikke gratis.

En meget kendt advokat(også på Amino)tog 5000 kr.+moms for at skrive en mail på 3 linier

i en af min kones virksomheder.

 

MvH

Peter

 

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ja..men det gør advokaten jo ikke gratis.

En meget kendt advokat(også på Amino)tog 5000 kr.+moms for at skrive en mail på 3 linier

i en af min kones virksomheder.

 

MvH

Peter

Hej Peter

Ja, det er noget dyrt blæk, advokaterne bruger.Surprise

Jeg gik egentlig ud fra, at vedkommende allerede havde en advokat tilknyttet, hvorfor dette ikke burde betinge ekstra honorar.

Kopi

"Jeg forklare at pointen ved en "under stiftelse" konto jo netop er at jeg skal indsætte kapitalen så jeg kan bevise overfor Advokat og E&S at den eksistere."

Kopi slut.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny.

Ja..du har ret..sorry.

Tænkte lige på den sag vi har/vores kunde har med Danske Bank.

MvH

Peter 

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes 20 andre måder man kan oprette et selskab på og det er nemt nok.
Grunden til jeg tog dette op var, at den måde man kunne gøre det, burde gøre det og anbefales af E&S er pludselig ret svært idag.
Nu er der gået princip i det og det skal lykkes på den måde ... med eller uden Danske Banks medvirken :-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Gamle:

Du har da helt ret .... men problemer ....det er der

Lidt korrespondance :

Til banken fra mig (lidt redigeret mht. navne) :

Hej XXX

Jeg er ved at oprette et nyt selskab ejet af de 4 hovedpartnere i XXXX
Kan du oprette en ny bankkonto til mig hvor jeg kan indsætte anpartskapital

Bare kald det "XXX" ApS (under oprettelse)

Fra banken til mig :

Hej xxxxx

Jo da - vil du ikke lige oplyse nærmere omkring ejerandele mv. og et udskrift fra Erhvervs- og selskabsstyrelsen

Med venlig hilsen
xxxxxxx
Erhvervskundechef

Danske Bank og Realkredit Danmark



Fra mig til banken :

Vi har jo ikke oprettet selskabet endnu og skal først vise et indskudskapital.
Derfor har jeg ingen udskrift endnu.
Ejerandele er ikke helt fastsat endnu


Fra Banken til mig :


Hej igen xxxxx

Jamen EU/US med nye Hvidvaskningsregler mv. har desværre afkrævet at vi skaffer de oplysninger først....................så jeg beklager. Kan du ikke få dem fra din advokat ?

Med venlig hilsen
xxxxx
Erhvervskundechef

Danske Bank og Realkredit Danmark



Herefter flere telefonsamtaler .........

Så en mail fra mig til Banken

Hej xxxx

Jeg har sat advokaten igang med nogle papirer, men det virker besynderligt at Erhverv og Selskabsstyrelsen skriver dette i deres vejledning for at oprette et selskab :



I tilfælde af en kontant stiftelse skal stifter i forbindelse med anmeldelsen til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen fremvise dokumentation for selskabskapitalens indbetaling. Dette kan ske på flere forskellige måder, herunder ved en udskrift fra selskabets bank, hvoraf det fremgår, at beløbet er indbetalt på en konto, der tilhører selskabet under stiftelse.

http://www.eogs.dk/graphics/_ny%20eogs/Love%20og%20Regler/Selskaber/Aktieselskaber/Vejledninger/Vejledning%20om%20stiftelse%20af%20kapitalselskab%20-%20maj%202011%20NF.pdf

Jeg har skrevet til Erhverv og selskabsstyrelsen og udbedt dem en forklaring på hvordan de har tænkt sig at forklare "Hønen og ægget" problemstillingen


Svar fra Banken :

Hej Henrik

Jamen vi skal bare bruge anmeldelsen....................så får du en konto (og et æg :-).

Med venlig hilsen
xxxxxx
Erhvervskundechef

Danske Bank og Realkredit Danmark


Fra mig til Banken :

Vi mangler jo stadig hønen.
Før Advokat xxxx kan lave anmeldsen Elektronisk (som man jo gør idag) så skal han jo have bevis for at der står kr. 80.000 på en konto.
Men, han siger at hvis du vil skriv til ham at i garantere for der står en konto med 80.000 så garantere han også på den Elektroniske anmeldelse.

Fra banken til mig :

Hej igen xxxx

Ja, det kan jeg godt se - hvor må vi trække pengene?? . Der er noget med at advokaten kan godkende at vi godkender elektronisk.........

Jeg vender lige tilbage.

Med venlig hilsen
xxxxxx
Erhvervskundechef
Danske Bank og Realkredit Danmark




Sidste nyt er at han ikke vil oplyse kontoen, men han vil godt trække pengene fra de forskellige anpartshavers konto selv og så lave en bekræftelse .....

Mere besværligt kan det vist ikke blive og gu får andres kontier han blot kan trække fra.

Det er en ganske grotesk situation, og måske er dette et upassende råd. Jeg finder at telefonen ofte er et meget bedre kommunikationsmiddel end e-mail. Der opstår ofte en række groteske situationer når man skriver sammen i stedet for at snakke.

Der er lidt "javel her minister" over det!

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jo, men hvis du læser forløbet så skriver jeg også at jeg har haft ADSKELLIGE telefon samtaler med dem.
Jeg må ihvertfald have haft 6 stykker og som jeg også skriver, så kender jeg banken/erhvervscentret rigtig godt og har alle mine selskabers og Partners konti hos dem.
Så det er IKKE fordi de ikke kender mig, men blot fordi de mener at reglerne siger noget andet.

Det er det som er min anke og frygt.
Jeg har endnu ikke hørt fra E&S og idag har jeg skrevet til Finanstilsynet og bedt om deres kommentarer.

Gu´ ve´ om jeg nogensinde hører fra dem ...........

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

WHOOOOOT

Jeg har fået mit kontonummer !

Efter 5 yderligere telefon samtaler idag, nu må vi være oppe på 10 mails og 9 telefonsamtaler.
Kompromiset blev at vi fik kontonummer og vi sender udkast til Stiftelsesdokument og vedtægter til ham.
Jeg fik klart indtrykket af at han "gjorde mig en tjeneste" og at han på en måde omgik reglerne.
Jeg gjorde ham det dog klart at han bestemt ikke skulle gøre noget som gik Danske Banks regler imod og hvis det var så svært for dem at gøre dette, så måtte jeg lede efter en anden løsning et andet sted.

Diskutionen er dog stadig høj aktuel da hvis reglerne er således, så burde de blive kommunikeret klart og tydeligt fra Bankers og E&S side.

Iøvrigt, så snakkede banken med vores Advokat og Banken påstod at hvis han oprettede selskabet, så kunne Advokaten inde på E&S´s hjemmeside, Autorisere Banken til at bekræfte at Pengene var tilrådighed.
Det kendte min Advokat ikke lige til, men vil undersøge.

Det løser dog stadig ikke spørgsmålet om hvordan banken kan Autorisere beløbet når de ikke har opgivet et kontonummer hvortil pengene kan indsættes.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Gamle:

WHOOOOOT

Jeg har fået mit kontonummer !

Efter 5 yderligere telefon samtaler idag, nu må vi være oppe på 10 mails og 9 telefonsamtaler.
Kompromiset blev at vi fik kontonummer og vi sender udkast til Stiftelsesdokument og vedtægter til ham.
Jeg fik klart indtrykket af at han "gjorde mig en tjeneste" og at han på en måde omgik reglerne.
Jeg gjorde ham det dog klart at han bestemt ikke skulle gøre noget som gik Danske Banks regler imod og hvis det var så svært for dem at gøre dette, så måtte jeg lede efter en anden løsning et andet sted.

Diskutionen er dog stadig høj aktuel da hvis reglerne er således, så burde de blive kommunikeret klart og tydeligt fra Bankers og E&S side.

Iøvrigt, så snakkede banken med vores Advokat og Banken påstod at hvis han oprettede selskabet, så kunne Advokaten inde på E&S´s hjemmeside, Autorisere Banken til at bekræfte at Pengene var tilrådighed.
Det kendte min Advokat ikke lige til, men vil undersøge.

Det løser dog stadig ikke spørgsmålet om hvordan banken kan Autorisere beløbet når de ikke har opgivet et kontonummer hvortil pengene kan indsættes.

Det er korrekt. Du kan f.eks. selv oprette selskabet i Webreg - og efterfølgende få din bank til at logge på stiftelsen og bekræfte at pengene er tilstede. Det er dog også et problem i en række banker, da de enten ikke kan finde ud af det - eller ikke gider hjælpe med det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:
Det er korrekt. Du kan f.eks. selv oprette selskabet i Webreg - og efterfølgende få din bank til at logge på stiftelsen og bekræfte at pengene er tilstede. Det er dog også et problem i en række banker, da de enten ikke kan finde ud af det - eller ikke gider hjælpe med det.

Det er såmænd hverken evner eller vilje, der mangler i bankerne, men derimod en direkte instruks om, at dette må og kan bankerne ikke medvirke til.

Det handler ganske enkelt om, som trådstarter også er inde på, at der kan være ansvar forbundet hermed, bl.a. Hvidvask-lovens bestemmelser.

Dette er gældende for Danske Bank, Nordea, Jyske Bank samt m.fl., som jeg har erfaret det.

Tonny

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Jesper Jepsen:
Det er korrekt. Du kan f.eks. selv oprette selskabet i Webreg - og efterfølgende få din bank til at logge på stiftelsen og bekræfte at pengene er tilstede. Det er dog også et problem i en række banker, da de enten ikke kan finde ud af det - eller ikke gider hjælpe med det.

Det er såmænd hverken evner eller vilje, der mangler i bankerne, men derimod en direkte instruks om, at dette må og kan bankerne ikke medvirke til.

Det handler ganske enkelt om, som trådstarter også er inde på, at der kan være ansvar forbundet hermed, bl.a. Hvidvask-lovens bestemmelser.

Dette er gældende for Danske Bank, Nordea, Jyske Bank samt m.fl., som jeg har erfaret det.

Tonny

Så må der være tale om uvidenhed i de banker, som jeg har eksempler fra - de har aldrig henvist til problemstillingen omkring hvidvask. Det er dog et faktum at de kan underskrive kapitalen - og der henvises også til dette i stor stil på f.eks. Webreg.

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)