Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma i Danmark - bosiddende i Sverige

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Oxie
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer.. Jeg følger lige med i denne debat, da jeg også er interesseret i at høre omkring problematikken ved at starte en dansk virksomhed, som er lokaliseret i Sverige.. Jeg bor selv i Sverige og arbejder i Danmark til daglig.

Der må da være nogen der har noget erfaring indenfor området.. :)

Christian 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Moon:
Jeg skal lave freelance webudvikling for danske kunder. Dette kan gøres hjemmefra (Sverige).

Når du leverer ydelser, flyttes dit etableringssted ikke ved en momsregistrering. Sagt med andre ord, selvom du momsregistrerer dig i Danmark vil du - momsmæssigt - stadigt blive anset for at have momsmæssigt etableret dig i Sverige.

Oversat til mere forståeligt sprog: Selvom du er momsregistreret i Danmark skal du fakturere dine ydelser momsfrit når du fakturerer danske kunder.

Det er nemlig etableringsstedet som er afgørende for momspligten, når vi snakker ydelser. En momsregistrering "flytter" ikke etableringsstedet. Du har "centret for dine livsinteresser" i Sverige og er dermed etableret i Sverige.

Det betyder faktisk, at hvis du registrerer dig i Danmark og opkræver dansk moms, så vil dine danske kunder kunne nægtes momsfradrag for den moms du har opkrævet hos dem.

Vh
Lars

PS. Jeg har faktisk netop skrevet en artikel om Momsfradrag for ukorrekt betalt moms i sidste uge. Artikel er godtnok forbeholdt betalende abonnenter, så derfor nævnes den kun som et PS.

Fra København
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

KarinaMex:
Jeg har lige været inde på din side for at købe din e-bøger om fradrag+den om moms. Der var en samlet rabat, men prisen ved betaling endte på 410 kr hvorfor jegaflyste det hele. Jeg tror at der er en fejl i systemet?

Hej Karina

Hvis du bruger dette link http://regnskabsskolen.dk/amember/signup.php?price_group=520&product_id=17 er tilbuddet "Bogen om fradrag 2010 + Bogen om moms (e-bøger)" til 249 kr. inkl. moms valgt på forhånd. Så skal du blot udfylde dine personlige oplysninger og klikke ok.

Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har lige prøvet for 3. gang, men får stadigvæk beskeden:

 

  • Der eksisterer allerede en konto med de oplysninger.
    Venligst login med din eksisterende konto.
    Hvis du ikke har betalt, vil du kunne det efter login.

???, kan det være fra første gang jeg prøvede at købe bogen?

Venligst

KarinaMex

 

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Jeg bor i Sverige på 8. år og har altid fået en super vejledning, når jeg kontakter SKAT Øresund eller skatteverket i Sverige.

De hjælper dig gerne og hvis du kan beskrive din situation og tanker udførligt, så kan du også få et klart svar om de forskellige konsekvenser.

Du skal lige huske, at du som dansk beskattet max. må tjene 25% af din indkomst i Sverige, for ellers ryger du til svensk beskatning.

Tag fat på SKAT og Skatteverket, så du får gjort det rigtigt fra start.

God vind.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)