Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købmandslogik fra en af verdens rigeste, Warren Buffett...

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :

... "De rige vil altid sige, at man bare skal give os flere penge, og så vil vi gå ud at bruge dem, og på den måde vil effekten sprede sig til resten af befolkningen. Men det har ikke virket gennem de seneste 10 år, og den opfattelse, håber jeg, er ved at slå igennem blandt amerikanerne."

Kilde: http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/196046

Manden har jo fuldkommen ret. Skattelettelser til middelklassen (inkl. lavtlønnede) så det kan mærkes, og ikke bare et par månedelige ekstra peanuts, er jeg ikke et sekund i tvivl om vil kunne sætte mere gang i vækst og forbrug, kontra skattelettelser til de allerrigeste, vel at mærke i et land uden ekstreme marginalskatter.

Samme tanke kunne man så overveje i andre regioner/lande som har problemer med væksten, herunder i særdeleshed Europa. Danmark har så både et problem med høje marginalskatter og efter min mening latterlige skattelettelser som langt de fleste almindelige skattebetalere i praksis ikke mærker en dyt til.

Er træt af reformangste levebrødspolitikere som går i alt, alt for små sko; politikere hvis primære drift åbenlyst er leflen for kortsigtede stemmer og bevarelse af magt.

Den nye udlændigelov (herunder pointsystemet) er i øvrigt et eksempel på pinlig bagstræberisk makværk; Venstre og Konservative kan dermed fortsætte deres (velfortjente og selvskabte) deroute. DF vil fortsætte med at lefle for den laveste fællesnævner, og fortsætter helt sikkert massiv stemmehøst på den konto, den er sikker hver gang - så hvorfor ændre stil?

Dansk politik på den liberale fløj mangler i den grad skarpe personligheder med visioner og ambitioner, typer som Asger Aamund m.fl. Det skal i øvrigt ikke undre, hvis Hr. Aamund stiller op for LA, når tiden er inde - og så er det defintivt farvel til slapperne fra Venstre & Co. herfra, men de fik nu heller ikke min stemme sidste gang... ;)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)