Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og medejer??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at starte en ny butik, og jeg har faktisk oprettet en enkeltmandsvirksomhed, men det er min kæreste og jeg, der åbner butikken sammen. Grunden til at vi ikke har oprettet et I/S er fordi, at han starter med at studere til sommer. Dvs. han skal på SU og bliver ikke fuldtid som jeg. Ud over dette så er der mange interesse timer for os begge, men hvis han skal have udbetalt løn fra mig, så skal han have løn hver time, han er der??

Men i og med at jeg er startet som enkeltmand - kan han så ikke være medejer eller skal han være "ansat" i min butik???

Mit spørgsmål lyder på - hvad gør jeg? Skal jeg ændre virksomhedsformen til et I/S (hvor han ikke kan få SU) eller skal jeg fortsætte som enkeltmandsvirksomhed - og få ham ansat som lønmodtager?? (Det kræver meget at have ham ansat, ikke??)

Håber på et hurtigt svar - og på forhånd tak :)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, du skal starte med at åbne butikken og se, hvordan det går. Der er ingen grund til at ændre til et I/S, før I er godt i gang - navnlig da ikke, hvis din kæreste skal studere og derfor kun kan lægge, hvad der svarer til et studiejob i virksomheden.

Når din kæreste skal have løn, kan du lære at ordne det selv via Danløn, eller du kan bruge Multidatas lønadministration, hvor man slet ingenting skal gøre ud over at ringe en gang månedligt til "nogen", som så ordner det hele. Det er lidt dyrere men en rigtig god service, fordi de ordner alt - også AER, AES, ATP-fib og den slags, så pengene bliver trukket automatisk på firmaets konto.

Dbh
Anette Sand

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Det var et hurtigt svar, så tak for det. Jamen det var lige det råd, jeg manglede, så det vil jeg følge.

Jeg blev klogere, og det er selvfølgelig bedst at gøre det på den måde.

Endnu engang tak og god weekend :)

Mvh. Julie Maja

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)