Hej. Jeg er helt ny her på Amino, efter utalige opfordringer fra nær og fjern. Flere og flere jobopslag, står der oftest som første krav, at man skal have fx. en cand.negot i marketing, til en stilling som marketings ass. eller trade marketing medarbejder. ex. fra min egen personlige situation, jeg er udd. i større dansk detail forretning, og har arbejdet i detail branchen i snart 13 år (på trods af min unge alder) jeg er pt. ansvarlig for et større 2 cifret mio. beløb i årlig omsætning(jeg har fuldtidsarbejde ved siden af mit firma), og har om nogen erfaringen der kan viderføres til et kontor, fx. marketings afd. eller indkøbs funktion m.v. bl.a. så de klassiske "kontor-løsninger" kunne forhindres, fordi jeg med erfaringen helt ude i fronten, tænker mere rationelt- Men ikke en gang en jobsamtale som assistent for en evt. marketings medarbejder ved en FMCG virksomhed kan det blive til ? -Jeg er klar over dette, måske ikke er den bedste mulige markedsføring af mig selv, det er bare en tanke jeg har haft- jeg har ledt efter det rigtige medie at udtrykke mig på, hvilket jeg tror er Amino . Tak for Jeres tid.
|
Haha - Så ringer du bare!!
Jeg tror personligt at det er en svær balance når man skal vælge nye medarbejdere, men det er da helt klart lettere at kigge på hvilke karaktere personen har fået i et fag der relatere til arbejdet, end det er at skulle ud og se hvad denne person laver, og hvordan han/hun laver det.
En hver kan jo skrive at man er den perfekte leder da man før har arbejdet i X i så og så lang tid, men hvis man ikke helt kan stå inde for dette har man jo et problem (Det samme gør sig selvfølgelig gældende den anden vej rundt, men her har man som arbejdsgiver fået indtrykket ved at se på karakteret og ved at personen ihvertfald teoretisk er dygtig..
Håber du får et par gode råd i din søgen.. ;)
Mvh.
Alexander