Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med at besvare. Jeg har et webhotel, men installere Joomla på min computer lokalt ved hjælp af xampp. Jeg har nemlig ingen erfaring i Joomla, og på et tidspunkt, skal virksomheden redweb hjælpe med at videreudvikle det, når jeg ikke kan gøre mere. 1. Hvordan er det bedst at installere, når Redweb på et tidspunkt skal have det. Bliver der problemer, hvis jeg installere det direkte på min computer, og kopiere det hele over på en Usb, når jeg er færdig. Vil Redweb kunne åbne mine filer på deres computer? Eller skal jeg til at starte med installere alt på en usb. Altså både xampp og Joomla, og så arbejde på den? 2. I selve Joomla konfigurationen, skal man skrive MySQL database informationer ind. Nu hvor jeg har et webhotel med en MySQL database som allerede er lavet, skal jeg så bruge de oplysninger til password brugernavn osv, selvom jeg i øjeblikket arbejdet lokalt på min egen computer og først uploader til mit webhotel senere? 3. Så er der ftp konfiguration. Når jeg arbejder lokalt på min egen computer, er det jo ikke nødvendigt med ftp. Så kan jeg bare lade den stå tom, og så f.eks. slå den til, når det en gang skal uploades på mit webhotel? 4. Så kommer der et punkt, som hedder configuration. Der skal man skrive sit site name. I mange af de tutorials, jeg har set, skriver de ikke .com bagefter. Skal jeg ikke skrive .com bagefter mit site name, så den ved, hvor det ligger? 5. Jeg skal også have købt et SSL certifikat. Men har det ikke i øjeblikket, da jeg ikke skal bruge det nu. Joomla skriver godtnok om det skal være med SSL certifikat. Men kan jeg undlade det nu, og rette det senere, når jeg får mit SSL certifikat? 6. Når jeg har udviklet så meget af mit community i Joomla udvider jeg med Jomsocial. Kan der være addons osv fra Joomla som ikke virker med Jomsocial? Og vil dem som ikke virker, ikke blive vist? Håber I kan hjælpe :) |
STOP
Få redweb til at gøre det fra start, jeg bruger dem og de kan bare deres kram, de gør det rigtigt fra start, så kan du altid overtage og selv installere de forskellige moduler du ønsker.