Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense vs. "the best of the rest" :o)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Godt - Michael & Morten - Stop - Find en anden tråd hvor i kan diskutere færdigt. Det rager ikke os andre hvem der har ret eller ej - Spørgsmålet var om ANDET end Adsense.

Hvis i SKAL diskutere så tag det på PM og lad de som har noget konstruktivt deltage her i tråden. Tak.

// Thomas
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skywalkerdk:
Godt - Michael & Morten - Stop - Find en anden tråd hvor i kan diskutere færdigt. Det rager ikke os andre hvem der har ret eller ej - Spørgsmålet var om ANDET end Adsense.

Hvis i SKAL diskutere så tag det på PM og lad de som har noget konstruktivt deltage her i tråden. Tak.

// Thomas

Hey Thomas,

Nu havde jeg ikke set den besked før jeg trykkede "send", men et godt råd er at tale nogenlunde pænt til hinanden, da man på den måde får det bedste svar. Det er vist relativ hvad der er konstruktiv. Men jeg kan fortælle dig så meget at der er masser af andre måder at tjene penge på. Adsense er ikke gud, og er ikke der hvor man kan tjene flest penge.

Du kan tjene penge ved at blive affiliate, og skaffe salg eksempelvis. Det hele kommer lidt an på hvilken side du har. Nu bruger jeg meget partner-ads.dk, da jeg synes det er en simpel og overskuelig hjemmeside, som har en masse gode programmer. Hvis du ejer en side med meget forskelligt indhold på - eksempelvis en artikeldatabase, hvor emnerne går fra mormors fastelavnskager til at låne penge i banken trods RKI, så er Adsense virkelig genialt.

Har du derimod en side der skriver om tøj, så kan en partner fra eksempelvis partner-ads.dk, være god, da du kan tjene rigtig, rigtig mange penge på kvinder, mænd og teenagere der søger efter den rette vej mod et impulskøb. Jeg har gode erfaringer med at tjene penge ved at få procenter af salg skabt via mine sider.

Nu skriver du international - her kan clickbank og commision junction være gode muligheder. Der findes tonsvis af affiliate-partner-sider derude. Gå ind på Google.com, og søg efter "affiliate-sites", og check dem ud. Jeg ville dog nok ikke sætte forhåbningerne til klikpriserne på andre programmer end Adsense for højt, da jeg mener at Adsense ubetinget giver den bedste klikpris, i næsten alle brancher - snakker vi pris per klik udregnet i antal salg eller leads, så er det dog noget andet.

Held og lykke med det.

Med Venlig Hilsen
Morten, som absolut intet konstruktivt har at sige

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Oki! :) Super!

Der var ihvertfald et par nye begreber som skal undersøges. Min begrænsede erfaring med affiliate er dog at det mest er indenfor et afgrænset fagligt område, er de. Ikke rigtigt forstået?

Hvad med det der AdExchange, har du testet det?

Vi ses!
// Thomas
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kigge på for eksempel Clickbank og Plimus - begge er internationale. I hvert fald Clickbank har også deciderede annoncer - men ellers er det mest afilliate, der er tale om.

Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - Super!

Jeg prøver at tjekke dem. :o) Tak for tippet..!

// Thomas

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Adsense og affiliate marketing er jo i sidste ende bare afregning for at sende besøgende videre til et andet website. I Adsense får du direkte afreging pr. klik (klik=epc) mens du ved affiliate marketing får betaling pr salg/lead hvilket også kan omregnes til værdi pr klik - earnings pr clikc (epc). Derfor er det jo bare at teste hvilken annonceringsform som giver mest. Affiliate marketing kræver generelt mere fokuserede sider for at tjene penge end Adsense, men kan hvis det gøres rigtigt give langt højere EPC end Adsense (det omvendte kan også være tilfældet). Kort sagt, så er affiliate en dårlig ide hvis det eneste man gør er at sætte et banner op, her får man flere penge på Adsense.

Der er tonsvis af affiliate netværk både i Danmark og internationalt men ingen seriøse alternativer til Adsense. Prøv evt Infolinks eller Chitika men de er langt under Adsense i både CTR og EPC. Så er der jo også CPM netværk (cost pr. impression) med popup bannere og den slags, men det kan kun betale sig med mange besøgende.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Så er der jo også CPM netværk (cost pr. impression) med popup bannere og den slags, men det kan kun betale sig med mange besøgende.

Har du nogle eksempler paa disse??

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)