Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min side lovlig?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Fra  smart-world.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har startet en webshop her som importerer varer fra lande uden for EU. Jeg har fået en henvendelse om at min side er ulovlig fordi jeg ikke har et cvr nummer. Men jeg angiver jo hvad jeg tjener til skat via selvangivelse. Så kan ikke forstå at den er ulovlig. 

Det vil hjælpe mig meget hvis i tager et kig på siden og fortæller mig om noget er ulovligt. Linket er: www.smart-world.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Næææh den er da ej, så længe du holder omsætningen under 50.000,00 er der da ikke noget ulovligt i det.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Odense
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Fra  smart-world.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mente jeg heller ikke, men vedkommende påstår at det er ulovligt for mig at importere og vidersælge varer på den her måde når jeg ikke har cvr nummer. Han påstår også at der er de første 5 ulovlige ting på min forside.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

For at importere skal du være importørregistreret og dette kræver et CVR nummer.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amiond:
Han påstår også at der er de første 5 ulovlige ting på min forside.

Forklarede han hvorfor? Mit gæt er at han måske mener det kan være kopivarer. "Kitty" kan jo godt ligne "Hello Kitty". 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Odense
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Fra  smart-world.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg har været inde her i nat da jeg fik henvendelsen og registrere mig med cvr nummer.. Nu er spørgsmålet så bare hvad skat kan gøre ved sagen når han melder det? Det skal lige siges at det ikke drejer sig om flere tusinde kroner og at virksomheden har underskud lige nu fordi jeg har købt en masse hjem. Men jeg har somt sagt orden i alle papirerne bortset fra at jeg ikke lige tænkte over at registrere mig.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Fra  smart-world.dk Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg fik ikke nogen forklaringer, men han virkede til at være stærkt imod min side. Og jeg er bestemt ikke interesseret i at gøre ulovlige ting, så det kommer lidt som et chock for mig.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
For at importere skal du være importørregistreret og dette kræver et CVR nummer.


-og vupti, der lærte jeg noget i dag. tak for det.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

For at importere skal du være importørregistreret og dette kræver et CVR nummer.

Det er så ikke korrekt-

Du kan sagtens hente varer hjem udenfor eu uden importregistrering, du bliver så bare fortoldet og momsopkrævet af shipping-handleren, og det er derfor en økonomisk ufordelagtig måde at gøre det på.

Det svarer til at en privatperson køber varer hjem, fra f.eks. Kina.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

J. Deleuran:

Du kan sagtens hente varer hjem udenfor eu uden importregistrering, du bliver så bare fortoldet og momsopkrævet af shipping-handleren, og det er derfor en økonomisk ufordelagtig måde at gøre det på.

Det svarer til at en privatperson køber varer hjem, fra f.eks. Kina.

Det er korrekt men i dette tilfælde hvor der findes en hjemmeside til salg af importerede ting, så antog jeg at det var erhvervsmæssigt.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)