Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en gratis kalkulator

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa..

da jeg er ved at starte eget bageri er jeg på jagt efter et program der kan udregne min slagspris ud fra mine omkostninger.

da jeg ikke gider sidde og taste alle meltyper ind i hver opskrift vil det være en fordel hvis programmet havde en database hvor man kunne taste de forskellige ingredienser med kiloprisen og så når man indtastede opskrifterne så fandt den selv prisen på den mængde man har i brødet, samt prisen for strøm og løn automatisk bliver indregnet.

da jeg er fattig iværksætter er det klart en fordel hvis et sådan program kan findes gratis.

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Svend

Har du prøvet at eksperimentere med et regneark - hvis du har et sådant?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
ja jeg har prøvet med et regneark, men så skal jeg taste alle priserne selv hver gang jeg skal udregne en opskrift, det program jeg skal bruge har alle priserne i database og jeg skal så kun vælge de ingredienser der skal i de forskellige opskrifter så det selv regne sammen hvad prisen bliver pr. brød.

fidusen er at jeg hver gang min kostpris på en være ændre sig kun skal rette dem i databasen og ikke i alle opskrifterne..



Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på, hvad det er du vil og det kan jo også lade sig gøre i Excel - enten via anvendelse af formler eller VBA.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det tror jeg ikke du skal regne med at finde.

Det kræver jo at der er en bager eller lignende som har lavet sådan et program. Som han så skulle forære væk.

Hvis du havde brugt din tid på sådan et program ville du så forære det væk???

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

nu tror jeg heller ikke kun det er bager der kan have gavn af et sådan system, det er jo alle der har en produktion af en eller anden slags der nemt og hurtigt kunne regne sine priser ud på den måde da alle ens råvare priser er nemt at ændre i takt med at priserne stiger eller falder.

troede faktisk ikke jeg var den første der havde brug for et program som kunne det og håbede derfor at der var nogle her inde der kendte til et program som de kunne anbefale.

og hvis jeg havde brugt tid på at lave et sådan program kan jeg ikke se noget i vejen med at skulle dele det med andre, da jeg så ville have lavet det til mit formål og ikke for at skulle tjene penge på det, ville da bare være glad hvis andre kunne få gavn af noget jeg har lavet.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan sige dig at slagtere, jo rigtig ofte laver kalkulationer på deres BA på kødvarer, og de sidder og laver det hele i hånden, også til delikatesse afdelingerne.

Jeg har en produktionskalkulationsark som jeg selv brugte da jeg arbejde indenfor det, men må desværre ikke give den væk, da den er produceret af Århus Tekniske Skole, og kun til skolebrug/eleverne

Men når du laver en kalkulation på en varepris, så laver du den jo ikke om bare fordi melet stiger eks. 0,2kr/kg

nogle af de kalkulationer vi havde i slagterbutikken var 4-5 år gamle, og på den tid er prisen på oksekød altså steget med gennemsnitligt 40%, men salgsprisen forblev den samme (avancen blev så mindre, men kunderne lægger lynhurtigt mærke til hvis en pakke fars koster eg. 2kr mere pakken, så hellere 20g mindre i pakkerne, men kunderne føler det er dyrere hvis pakken bliver dyrere, end hvis pakken bliver mindre til samme pris)

Men det korte af det lange er, at jeg tror ikke du kan få noget program i den stil du søger gratis, eller for den sags skyld, billigt. Uden at vide det, vil jeg tro at du skal op i et par 1000kr for sådan et program.

Så er nok ligeså let for dig, selv at lave det i excel, der er det jo muligt at have et regneark med dine ingredienser, og så andre ark med opskrifterne, hvor den så henter priserne fra det andet regneark med ingredienslisten.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers er det ret let at programmere :) 

Hvis det skulle være interessant er jeg naturligvis til rådighed :)

(desværre kan jeg ikke gøre det helt gratis)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du burde let kunne tage udgangspunkt i denne gratis kalorietæller:

http://jacobbecker.dk/index.php/nyheder/entry/gratis-kalorie-taeller-kropkost

Den indeholder både database og beregner. 

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se menucost det koster kun 100 kr

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)