Kender du Filippinerne.dk? Jeg har selv boet i Manila i 2 år, og har brugt dette site meget.. Du er altid velkommen til at kontakte mig.. Mvh Jacob |
Ejendomsmarkedet i Thailand
Mvh Jacob.. |
Hej Johnny |
Jamen jeg vidste hvor fjollet mit spørgsmål er, efter jeg trykkede "Send". Desuden er jeg tilbøjelig til at give dig ret, da det virker som et virkeligt godt arrangement. Jeg vil tilmelde mig senere på dagen og sætte depositummet ind til jer. Jeg antager jeg kan finde bankoplysninger på hjemmesiden? |
Hej Michael. Det er en super complex ting at forklare her, men de professionelle drenge gør det sådan her (nogenlunde). Der findes virksomheder hvis job er udelukkende at stå som ejer af land og så formidle lease til den som ejer lease. Lad os sige at du køber et hus på et stykke jord, så giver du jorden som huset står på til virksomhed XXX - de skriver så under på at du har kontrollen 100% over jorden og at du kan udstede 30 års lease til hvem som helst du vil, og hvis du skriftligt beordrer dem til at udstede 30 års lease til f.eks. mig eller til din kone eller dine børn osv. så SKAL de udstede det inden der er gået 3 dage, hver dag de går over denne grændse skal de betale dig 100,000 baht med 1% pr. dag med renters rente (eller en lignende MEGET motiverene straf hehe). Så hvis de beslutter at prøve på at snyde dig, så blir det vildt dyrt for dem for hver dag der går, og da du naturligvis ikke vil skrive under på jorden blir solgt til andre, så ka de ik gøre en skid andet end at betale dig 100,000 baht pr. dag. Disse virksomheder har kun til formål at formidle leases, og mange af dem har kørt i mange år uden at lave problemer. Så faktisk er det kun dig eller din familie der ka udstede 30 års lease på den jord du ejer - virksomhed XXX står som ejer men du har 100% kontrol over det. Dette er ikke bare 100% lovligt, det er også anbefalet af den thailandske regering at man gør det på denne måde, og hvis nogen prøver at snyde dig i sådan et setup så er straffen meget hård! Problemet er - hvordan faen forklarer du dette til en evt. kunde der skal købe dit hus? De løber jo skrigende væk inden du får forklaret færdig. Håber det gir dig en ide om hvordan det virker. |
Godt svar, men hvori består så flere måder...!
- kigger helt sikkert nærmere på dit oplæg. Oplægget lyder som en mulighed, men det har så alligevel absolut intet med 99 års leasing at gøre som du nævner, men blot 30 års leasing som de andre nævner, med ret til forlængelse...
|
Hej Johhny |
Michael, prøv lige at kontakte Morten først: morten@angelheart.asia Han ved langt mere om det end mig, og han ka også sende dig videre til Jens som ejer et af de land/lease firmaer der. |
Hvis det er den samme Jens, som vi snakker om. Der er vist kun en dansk Jens inden for dette område i Thailand. Så burde han være interessant for denne BizzCamp. Jeg tror, at han er en klassiker inden for dansk købmandsskab. Hilsen, Robert |
Hej Robert. Du har ret Robert, hvis vi kun taler om ren jord, så har jeg underskrevet en erklæring på land office at de penge der er brugt til køb af jord er 100% min kones egne penge og at jeg ikke kan eller vil gøre krav på jorden. Ved skilsmisse bliver jorden derfor ikke indregnet i bodelingen, med mindre min kone har en samvittighed Men snakker vi om hus og jord hvor huset jo ligger på den jord min kone ejer, så kan jeg jo nemt og uden problemer eje huset i mit navn mens konen ejer jorden. Men det gør jeg nu ikke, men det er en helt anden historie. Jeg vil dog klart anbefale alle mænd at stå som ejer af huset så kan konen stå som ejer af jorden. (Nogle vil så sige, "og så kan du lease jorden af din kone"...men GLEM det. For kontrakter mellem mand og kone er totalt ubrugelige! Konen kan så let som at klø sig bag øret ophæve den kontrakt op til 1 år efter skilsmissen!) Når blot du står som ejer af huset, så kan du kræve 50% af vurderingsprisen ved skilsmisse! Og det uanset om din kone har en samvittighed eller ej |