Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Organisk vækst", "Turbo" eller...

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Fra  Mobilize Me Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle Sammen,

Jeg har lavet en service til børn med kognitive handicaps (f.eks. autisme, adhd, downs) som skaber liv og glæde i deres liv gennem en tydelig visuel struktur på deres smartphones og/eller iPads.

Systemet bruges på en håndfuld special institutioner hvor det gør stor nytte og jeg føler nu at mit produkt sidder lige i skabet - der er naturligvis altid ting der kunne ønskes forbedret.. men mit system gør stor nytte hos mine første "test" kunder og de er glade :)

OKAY.. nu til mit spørgsmål.. Hvad skal jeg gøre nu?

1) organisk vækst - jeg kører landet tyndt og samler kunder op og vækster i den hastighed som dét lader sig gøre ved at give den fuld skrue, men uden det store rådebeløb.

2) ud fra de budgetter jeg selv tror på (efter jeg har gjort dem yderst pesimistiske) fortæller at jeg med 650.000kr kan "indtage" mit danske marked på minimum 1½år tidligere, end organisk vækst. Dette ved at tage et par sælgere mere ind og HER ser jeg det store problem.. for dét jeg sælger ind på, er ved at fortælle min personlige historie om min autistiske søn og derfor har jeg en ægte passion for mit eget produkt.. kan jeg mon finde en sælger som kan gøre det samme? Nå men med to sælgere mere, ville jeg mere effektivt kunne håndtere f.eks. sjælland (jeg bor omkring århus), i stedet for at bruge min tid på at køre frem og tilbage mellem sjælland og jylland.

3) er jeg overhovedet klar til at tage dette valg endnu? Min sidste pointe er at man jo sagtens kunne argumentere for at jeg har lavet proff of concept, men ikke proff of business.. så hvorfor overhovedet bruge tid på at tale om organisk vækst eller ej, før jeg har bevist proff of business? MEN som alle andre iværksættere tror jeg 100% på min forretningsidé og jeg er slet ikke i tvivl om at jeg får tingene sat i bevægelse og kan få en rigtig fornuftig forretning ud af det. Desuden er min erfaringer at institutionerne køber HÅRDT ind på min personlige historie - så selve salget er jeg ikke bange for.. men mere hastigheden den kan ske på.

Ganske kort er min ambition at skabe en virksomhed som kommer på det internationale marked relativt hurtigt - MEN omvendt kan jeg ikke se dét ske før jeg har forstået og i hvert tilfælde som minimum have bevist proff of business i danmark.. derfor føler jeg at tiden omkring penetrering af det danske marked som en faktor jeg helst ser så kort som mulig... derfor tænker jeg på scenarie 2 som en slags turbo for netop at opnå at komme på det internationale marked. Jeg vil gøre hvad der skal til for at få min virksomhed til at blive en succes og tager hellere end gerne imod råd :) Så nu spørger jeg Jer iværksætter eksperter.. 

Hvad ville I gøre? Hvordan ville I agere i min situation? Jeg håber og glæder mig til at høre alle jeres fine forslag, kritik og opmærksomhedspunkter, så på forhånd mange tak :) Giv den gas! ..yes.. sæt i gang med den gode energi :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)