Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må/skal jeg bare kopiere andres regler og vilkår?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Så er mit forum endelig ved at være klar. Jeg skal have lagt nogle generelle vilkår og regler ind. Jeg har været lidt omkring og kigge på andres da jeg ingen erfaring har med netop dette.
Jeg har fx. læst Aminos, men det bærer præg af at der her, i høj grad er tale om, at der viden deles og at der præsenteres salg mv. I mit forum er der mere tale om et mere "socialt "forum", hvis man kan formulere det sådan. Pointen i dette forum er mere at man kan dele hvordan ens dag er gået, erfaringer med forskellige dagligsdags ting osv. Jeg har som sagt været omkring og kigge i tilsvarende fora.
Må jeg gerne bare kopierer generelle vilkår og betingelser fra et andet site? Ellers er der nogle der har indput til udformning eller gode links til viden om generelle vilkår og betingelser, når det specifikt drejer sig om forums?


Ser frem til at høre fra jer
Med venlig hilsen
Lotte

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte

Tillykke med dit forum.

Nej, du må ikke bare sådan kopiere eller "låne" fra andre, det har de brugt tid på og ejer dette, nøjagtig ligesom copyright på musik tekster osv.

Dvs. dem som har skrevet ordene på den måde, ejer dem.

Du må gerne omskrive dem med dine egne ord og din egne sammensætning- men direkte plug er ikke ok.

Du må enten kigge på hvordan andre skriver dem, og selv igang med skrivearbejdet eller alliere dig med nogle som er skarp til dette.

Kommer selvfølgelig helt an på hvad det er- men er dit forum bare lidt kompliceret, eller dine regler osv.- så skal du have en advokat ind over for at være sikker på at du ikke har misset noget- især hvis du er helt blå - så kan du hurtigt får lavet en bommert. - det skal du selv overveje?

Held og lykke

Bo Schønemann

Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo

Tusinde tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for. Blev lidt overrasket over copyrigt på den type af tekst, men kan på den anden side jo sagtens se logikken i det.
Nu kan jeg komme videre, så mange tak til digYes

Mange hilsner
Lotte

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)