Jeg gik også igang igen med AdWords, da jeg ikke kunne finde nogle kvalificerede at sende kunderne til. Det er en broget branche, men heldigvis er det ikke allle der prøver at snyde kunderne.
æh, virkelig interessant læsning og jeg er en amatør på det område....
Du siger du bruger 3-4 timer pr måned på at optimere osv.....hvor omfattende ville det være at sætte sig ind i Adwords delen, personligt kan jeg godt bruge andet at bruge tiden til, men det lyder jo lettere vildt......jeg betaler dog selv et fast beløb pr måned til et firma som varetager mit adwords, jeg går dog ud fra at det beløb som "google" hæver ubeskåret går til google ik ??
Jeg har aldrig fået noget der ligner en rapport, er det normalt ??..jeg aner ikke om mit adwords, andet end jeg kan se jeg dukker op når der f.eks skrives bådmaling - jeg har haft en virksomhed til at varetage det nogen år nu...
Det kræver en del viden omkring Google Adwords, for at kunne begynde at arbejde med det, et par kurser i det, og du er godt igang :)
Du betaler en fast pris hver måned? Du har aldrig modtaget en månedrapport?
Lad mig våge den påstand, at du ikke får hvad du betaler for, uden selvfølgelig at vide det med sikkerhed :) Det virker meget useriøst at du ikke får indblik i hvordan dine Adwords kampagner klare sig.
Og jo, klikprisen/budgettet går udelukkende til Google Adwords.
ok, tak for den info.....jeg betaler 1000 kr pr måned ex moms så det er ikke alverden, men har jo betalt det nogen år og der bliver jo hævet penge fra google jævnligt...
De der kurser....er det online kurser, eller hvordan, hvad koster sådan noget og hvor lang tid tager det ??
Inden du bruger 30.000 kr. på kurser så har Andreas Lolk udgivet en udmærket gratis E-bog om Adwords. Den kunne du læse først og så vurdere om du vil fortsætte og vide endnu mere om Adwords og Analytics mm.
Noget af det vigtigste er sådan set bare at vide at der er et kvalitetsresultat og hvordan man kan forbedre via god annoncestruktur og have annoncegrupperne delt i op i søgeordstema. Hvis man kan forstå og forbedre kvalitetsresultatet er man allerede godt på vej.
Tak for tippet, det kan være jeg skal kigge lidt på den bog. Jeg synes også 30.000 er meget, især hvis jeg stadig ønsker at bruge et firma til at varetage "adwords for mig i fremtiden. Jeg går også ud fra at man skal vedligeholde det og sin viden og der er så mange andre ting jeg gerne vil bruge tiden på.
Hvor er det dog irriterende at det skal være så uigennemskueligt. Man går jo ud fra man er i de bedste hænder når man får salgstaler og de kommer fra såkaldte eksperter. Det lyder jo meget godt alt det de siger.
Generelt kan man sige at hvis man ikke har adgang til sin egen Adwords konto og heller ikke får rapporter, hver måned så er det fordi at dem som varetager skjuler noget. Enten at de ikke laver noget for de 20-30 % eller at de kun har købt fleksible søgeord, så annoncøren får en masse kliks, men meget irrelevante.
Kvalitetsresultatet bliver også givet på din Adwords konto's historik og hvis man ikke får Adwords kontoen med, når man siger op skal man næsten starte helt forfra og det er præcis derfor at det er god skik at det kundens egen konto og så opretter mediebureauerne et login via deres kundecenter.