Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse giver vejen til success?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak fordi du bruger din tid i min tråd, det betyder meget for mig. Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde den rette løsning.

Jeg ELSKER iværksætteri og specielt dem som kaldes for IT startups, altså virksomheder som er baseret på nettet i form af et website, -portal eller -shop. Jeg knokler hver eneste dag, for at blive successfuld. Jeg står op om morgenen med et smil på læben, hopper i skole for at lære og ikke som andre "bare fordi". Jeg kommer hjem, laver lidt lektier, spiser noget frugt også tilbringer jeg resten af dagen på at lære endnu mere i form af aviser og blogs som: borsen, trendsonline og naturligvis Amino. Jeg VIL være succesful med mine projector i fremtiden, jeg VIL være økonomisk uafhængig og jeg VIL være lykkelig. Jeg ved at jeg er den eneste som bestemmer om mine mål skal gå i opfyldelse, men jeg vil gerne bruge jeres hjælp:

Jeg er ved at være færdig med min HHX, så jeg er super klog på markedsføring, virksomhedsøkonomi osv. Jeg har gået i skolen siden børnehaveklassen, (da jeg ikke mener at man "lære" noget af et sabbatår, 10. klasse eller efterskole) så jeg har været i gang længe. Det skal ikke stoppe mig, for jeg vil læse videre så jeg kan blive endnu klogere, og komme et skridt tættere mine mål. Det er blot her mit beslutningsproblem opstår:

Hvad skal jeg læse? Er det bedst at læse HA, så jeg skaber forståelse for handel? Skal jeg læse til programmør, så jeg kan starte selv? Hvad skal jeg læse?

Jeg vil rigtigt gerne høre jeres mening, hvilken uddannelse giver det bedste grundlag for en fremtid med succes inden for start-up? Hvad har du læst, og har du haft nytte af det?

Jeg håber virkeligt at I kan hjælpe mig med at tage den rigtige beslutning! På forhånd tak for hjælpen, og ha' en rigtigt god aften!

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Markuz,

Fed indstilling du har til tingene! Men når det så er sagt, så mener jeg personligt ikke at det er den uddannelse du vælger som det kommer an på i sidste ende! Som alt muligt andet, så afhænger det vel af om at få en god idé, også utrætteligt arbejde efter at nå det mål. Jeg har ingen uddannelse udover HTX . Men jeg klarer mig nu rimelig godt alligevel synes jeg?

Vh. Mehmet

 

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, at det kommer an på, hvad du interesserer dig for. Hvis du synes kodning er sjovt, så bliv programmør, og hvis du synes marketing er sjovt, så bliv markedsføringsøkonom? Eller bibliotekar - med al den viden du higer efter :)

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas L:
Hej Markuz,

Fed indstilling du har til tingene! Men når det så er sagt, så mener jeg personligt ikke at det er den uddannelse du vælger som det kommer an på i sidste ende! Som alt muligt andet, så afhænger det vel af om at få en god idé, også utrætteligt arbejde efter at nå det mål. Jeg har ingen uddannelse udover HTX . Men jeg klarer mig nu rimelig godt alligevel synes jeg?

Vh. Mehmet

Hej, tak for dit svar!

Jeg kan godt se dine pointer giver mening, men det kan enten være at jeg ikke har formuleret mig godt nok eller du har læst det lidt hurtigt. (Tror det er min formulering eller mangel på samme)

Jeg vil gerne starte et IT start-up, og når det skal gøres er der en del poster der skal arbejdes på til at starte med såsom udviklingen af websiden, men der skal også være nogen som kan styre markedsføringen osv. Jeg tænkte derfor om det er bedst at jeg uddanner mig som programmør så jeg kan skabe en "billig" opstart da jeg selv kan klare programmeringen, eller om det er bedst at have læst HA eller anden form for uddannelse. 

Der er jo mange eksempler på begge tilfælde, vi kan jo tage fat i Mark Zuckerberg. Han er jo programmør, som har gjort at han forholdvist billigt kunne starte facebook op. Hvis han nu havde uddannet sig som markedsføringsøkonom eller lign. ville det koste ham en del at få en programmør til at bygge siden, men samtidigt ville det give ham tid til at markedsfører konceptet imens også havde det måske vokset hurtigere end det gjorde.

Min pointe med denne tråd er: med henhold til et IT start-up, er det så "bedst" at have en uddannelse som computer geni eller handelsøkonom eller lign.?

Håber det fortæller mere om min idé :)

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Grønlund:
Jeg vil mene, at det kommer an på, hvad du interesserer dig for. Hvis du synes kodning er sjovt, så bliv programmør, og hvis du synes marketing er sjovt, så bliv markedsføringsøkonom? Eller bibliotekar - med al den viden du higer efter :)

Hej Mads,

Jeg kan godt se din pointe, men på en eller anden måde så kan jeg godt lide begge dele. Måske brænder jeg mere for at skabe ideen, end at side og kode i flere døgn. Så det kan godt være at jeg skal tage og læse på CBS.

Tak for dit svar, og ikke mindst dit billede :)

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo altid øve dig i at kode som et sidegeschæft ;). Jeg er overbevist om, at der er RIGTIG mange autodidakte selvstændige.

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Grønlund:
Du kan jo altid øve dig i at kode som et sidegeschæft ;). Jeg er overbevist om, at der er RIGTIG mange autodidakte selvstændige.

Okay, men de fleste IT startups jeg ser har en dygtig koder med i co-founder holdet så det har vel været nødvendigt. På den anden side så vil der i fremtiden med garanti være en masse med kodeegenskaber fra Indien og Kina, som vil overtage markedet med deres lave priser og lign.

Jeg takker for jeres tid, er der andre som har gode forslag?

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Markuz,

Jeg kan godt se hvad du mener og jeg vil også give dig ret i at man kan have en fordel ved at være udvikler kontra marketing uddannet og vil også sige at den ene er nok ikke vigtiger end den anden men der er forskel på hvornår i projektet man får brug for dem.

En udvikler skal ofte bruges som noget af det første for at skabe et produkt og ofte skal man en del kuldsejlet projekter igennem før man finder et der kan holde vand og først derefter vil man få behov for salgs og marketing delen.

Med andre ord så vil man købe sig fattig i udvikler timer igennem alle sine projekter før man kommer der til hvor man skal bruge sin sælger gener hvis det er dem man har.

Jeg syntes den vigtigste egenskab for iværksætter er at kunne blive ved med at rejse sig efter hvert slag du får for kan man det så skal man nok komme ud på den anden side :)

/Lars

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg var dig, ville jeg da tage på CBS og læse noget økonomi eller noget andet - bare for at have noget at falde til bage på hvis det var :). Ellers så start op - START OP FORFANDEN :). Det er bedre at gøre det, end at vente med det og det ikke bliver til noget. Tag tingene som de kommer, tag 1 ting af gangen! :) 

Hvis du vil lave en IT- startup - så laver du  noget med IT! Jeg ville personligt råde dig til at springe ud i det med de kvalifikationer du har indtil videre fra din HHX, også bygge videre på den til noget som du så kan vide endnu mere om - så man kan sige du til sidst er ekspert i noget indenfor IT området! :) 

Imagination is more important than knowledge - go make it :)! 

De bedste hilsner

Mads GRønning!

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)