I går kunne jeg læse at Danmark "endelig" har fået en portal hvor privatbrugere kan finde håndværkere ud fra andre brugeres anbefalinger. Dette site (buildadvisor.dk) blev åbnet med pomp og pragt. Jeg kunne ikke lade være med at undersøge tingene nærmere da Trustbuild.dk blev lanceret i November med nogenlunde samme model, og vi var ikke i Go'morgen Danmark eller nogle aviser - Så hvad er forskellen? I Bornholms vækstforums Januar-rapport kunne jeg se at buildadvisor.dk har fået knap en million kr. i støtte fra Bornholms erhvervsfond og Den europæiske Socialfond. Dertil har de indgået et samarbejde med Dansk Byggeri, som vi ikke har kunne få i tale i det sidste år. Og for at gnide lidt salt i såret, så er ordlyden af buildadvisors pressemeddelelse stort set den samme som den pressemeddelelse Trustbuild sendte til 35 danske medier for ca. 2 uger siden - uden at få den store omtale. Er der en måde hvorpå vi kan udnytte deres momentum eller skal vi acceptere at vores konkurrent kan boltre sig i EU midler og samarbejdsaftaler med brancheorganisationer? På forhånd tak. Mvh. Jens Chr. |
Hejsa
Du kunne lave en pressemeddelse/artikel henvendt journalister med 'Top 5 håndværker fag' med bedste anmeldelser/karakter eller en 'Top 5 håndværker fag' med dårlige anmeldelser og så selvfølgelig kort om jeres virksomhed i bunden.
Jeres konkurrent har jo ikke dataen og historikken til at gøre dette...
Mvh