Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan to virksomheder arbejde sammen under et andet navn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er to kammerater ved at starte en virksomhed op sammen, dog har vi har begge noget andet kørende ved siden af også med hvert sit CVR og hvert sit navn, vi ønsker dog at vores fælles firma skal have et andet navn end nogle af dem vi i forvejen bruger.

mit spørgsmål er så, må vi fakturere vores kunder med et helt tredie firma navn men med et af vores CVR numre.

Med venlig hilsen

Nick Pedersen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er CVR som styrer i enkeltmandsvirksomheder men jeg ville nok skrive det NYE NAVN - og så (en del af xxx gruppen) eller lignende hvor xxx gruppen er navnet på fakturerende CVR

Vær opmærksom på at det kan skabe rod, da du ikke må lade en underskudsgivende aktivitet modregne i en anden overskudsgivende aktivitet (for at undgå at man kan ha en underskudshobby som trækkes fra i overskuddet fra noget overskudsgivende)  I er derfor nødt til i et sådan koncept at kunne skille det helt fra resten regnskabsmæssigt

Det kan også give besvær med skat når I skal dele overskuddet - men der har I jo så jeres sær-regnskab og kan bruge det til at betale indbyrdes, men husk at få det korrekt skattemæssigt også

Begge brancher skal registreres. Et alternativt er at få et nyt SE nummer for den nye aktivitet det giver eget regnskab - eller nok lige så let så, oprette et I/S til formålet, I skal jo i alle fald ha noget der ligner en ejeraftale, så jeg ville oprette et I/S for at få det rent

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)