Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fantastiske mennesker, jeg vil sætte pris på jeres erfaringer!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fed anekdote, den giver god mening, rigtig god mening faktisk, så det bedste råd jeg har fået ud af tråden indtil videre er, hul I at vente til huen, kom ud af starthullerne og begynd noget, lær at drive en virksomhed og tænk på detaljerne senere.

Ærlig talt har jeg fået en sjov lille idé imens den her tråd har været oppe!
Jeg tror jeg vil sælge vand. Begynder på konceptet imorgen, skal lige vende det med nogle personer, men jeg vil lytte til alle de råd der er kommet og så begynde uden at overtænke ideen!

Fedt!!! Vand! Simpelt? Jep! Virker konceptet? Det kommer det uden tvivl til! Er der kundegrundlag? Klart!

Tak for feedback indtil videre, det er på tide jeg gearer ned til natten.

Hav en god aften!
Godnat
- Patrich Holm Pedersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det bedste fif jeg måske kan gi er at undersøge markedet. 

Hvor kan jeg komme ind med mit produkt, er det konkurrencedygtigt ?, og er der overhovedet nogen der vil købe det jeg laver ?

Ex: hvis man vil lave en spillehal skal der jo være et segment der gerne vil ind og spille på "enarmede tyveknægte" mv. Så man lægger vel ikke en spillehal langt ude på bøhlandet men inde i centrum hvor segmentet bevæger sig rundt. Hvis man får indkredset sin målgruppe til spillehal: fx mange ledige og førtidspensionister der besøger spillehaller, skal man jo finde ud af at få dem manøvret ind på sit sted, og levere noget til dem som de synes er FEDT, ellers bliver man bare endnu en fattig besøgt spillehal i byen...

- blot lige et eksempel som du måske kan bruge som inspiration

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Apropos vand, så tjek Absurdistans forsøg på at lancere deres eget vand brand (hvis du ikke allerede har set det):

http://www.dr.dk/tv/se/absurdistan/absurdistan-4-10#!/

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder sjovt! - nej, jeg har ikke set den, men det har jeg lige om lidt

Spændende!

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Patrichpedersen:
Jeg er blevet mindre kreativ... over det sidste år har jeg arbejdet så indædt med et par få projekter samt skole, familie og venner at jeg simpelthen ikke kan finde mit kreative hjørne frem igen...
Da I lavede jeres virksomhed, hvordan fandt I den rigtige idé? hvordan holder I jeres hjerner kreative?

Meditation styrker kreativiteten. Det ved jeg af personlig erfaring, og enhver, som mediterer regelmæssigt, vil sige det samme. Der er også massevis af videnskabelige undersøgelser, som dokumenterer den gavnlige effekt af meditation. Så det er bare med at komme i gang. :-)

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Genialt Rasmus, er lige begyndt at se den, det komiske i det var faktisk også blandt mine tanker for
hvorfor det kunne være en fed idé. Men at flaskevand er et marked på 2.000.000.000 Kroner om året bare i Danmark... wow, det er ret overraskende(ved ikke hvor de har deres tal fra, og jeg har ikke lavet min egen markedsundersøgelse endnu.

Hej Infopreneur, jeg har sjovt nok mediteret en smugle for et to års tid siden, men jeg faldt så småt fra igen.
Hvordan finder du meditation  virker bedst? sætte sig i skrædderstilling på gulvet om natten i mørke og bare gå "dybere ind i sindet"(Jeg gør ikke grin, det var hvad jeg selv gjorde) eller har du en fremgangsmåde som du synes er fantastisk god?
og tak for tippet, havde helt glemt det.

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrichpedersen:
Hej Infopreneur, jeg har sjovt nok mediteret en smugle for et to års tid siden, men jeg faldt så småt fra igen.
Hvordan finder du meditation  virker bedst? sætte sig i skrædderstilling på gulvet om natten i mørke og bare gå "dybere ind i sindet"(Jeg gør ikke grin, det var hvad jeg selv gjorde) eller har du en fremgangsmåde som du synes er fantastisk god?

Det er svært at komme så godt i gang med meditation, at det bliver til en vane, som man holder ved lige uden at tænke så meget over det. På den måde minder det om motion. Og ligesom med motion kan det derfor være en fordel at begynde at meditere sammen med andre, så man støtter hinanden i at få det gjort. Der findes mange meditationsgrupper og -skoler rundt omkring i landet; bare prøv at google "meditation" og så dit bynavn. Det var sådan, jeg selv fik indarbejdet meditation som vane - altså ved at blive taget i hånden af nogle andre, som lærte mig, hvordan man gør. Nu om dage mediterer jeg på egen hånd med samme selvfølgelighed, som når jeg børster tænder, og hvis jeg ikke får mediteret, mærker jeg det som et fysisk afsavn (ligesom man kan blive rastløs i kroppen, hvis man normalt dyrker motion og så ikke får det gjort).

Her er et godt link om (Zen-)meditation, hvis man vil prøve at sidde selv (desværre på engelsk): http://zmm.mro.org/teachings/meditation-instructions/

Held og lykke med at komme godt i gang! Husk, man mærker ikke effekten med det samme - man skal have gjort det over noget tid, før man pludselig kan mærke forskellen - så det er bare om at blive ved. :-)

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg kan huske hvor svært det var, og hvor givende det var, som at genstarte computeren og være foruden alt rodet.

Tak for linket! Engelsk er absolut intet problem, ej heller en udfordring da jeg har brugt lige så meget, hvis ikke mere tid på engelsk over de sidste 5-10 år.

Jeg vil prøve at finde ud af om der er andre i området der gør det, ellers har jeg en kammerat som jeg har aftalt med, at vi holder hinanden oppe på at træne samt, nu også meditere.

Jeg skal skrive videre på prospektet til den virksomhed jeg skal i gang med som følge af den her tråd, og så skal jeg meditere(1-2 timer allokeret)

Hav en dejlig aften!

Med venlig hilsen
Patrich Holm Pedersen

"Vand" - tænk at få succes med noget så simpelt! Det er forfriskende.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)