Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ikke arbejder min. 70 timer om ugen, får du aldrig succes

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jjenkov:
Rainmaking.co.uk er et firma som fungerer som en slags incubator. Du kender dem sikkert godt. Danskere. Martin Bjergegaard fra Rainmaking har netop co-udgivet bogen "Winning Without Losing" hvor hovedpointen faktisk er lige modsat af hvad du siger her. Rainmaking har også skabt store virksomheder, og starter nye virksomheder op, så de ved lidt om hvad de taler om.


Kender ham udmærket og jeg kan garantere dig for at han har lagt sine 70 timers uger.
Men nu hvor han har kassen, så behøver han ikke.
Den slags bøger skrives altid af rige mennesker ;-)

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg griner altid - nogle gange meget højt - når Martin laver de her videoer, for de er vildt provokerende hver gang, men jeg føler mig sjældent ramt. Det gjorde jeg lidt denne gang, selvom jeg egentlig er ret godt tilfreds med min hverdag. Men det prikker lidt til egoet og så får jeg lyst til at sætte nogle helt vildt urealistiske mål at gå efter. Det er godt at blive provokeret lidt engang imellem, det er kun gode venner og provoer der siger lige netop det man ikke har lyst til at høre. Så hvis I ikke føler jer ramt, så er det nok ikke et problem for jer, men hvis i føler jer lidt ramt, så er der måske noget om snakkenWink

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 03:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:
Jeg synes det er ærgeligt, at debatten altid skal ende ud i, at jo flere timer du ligger i det, jo bedre en iværksætter er du. 

Det er jo en pointe i sig selv Brian. Der er succes på forskellige plan, og der er da sikkert også nogle iværksættere, som har arbejdet under 70 timer om ugen og slået igennem. Jeg har også set eksempler på iværksættere, som har arbejdet mere end 70 timer om ugen, og aldrig fået succes, så det kræver, at man arbejder med det rigtige. Succes kommer ikke sejlende, fordi man arbejder 70 timer, men fordi man knokler hårdt med den rigtige idé og det rette koncept. Og jo flere træningstimer, du lægger i træningslokalet, jo større bliver du, for at bruge et andet metafor. :-)

Toke

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@Thorborg

Jeg er helt enig i at man ikke starter en virksomhed op med 40-50 ansatte på tre år, uden at gå helhjertet ind i det, og lægge RIGTIGT mange timer i det, 70 timer om ugen er nok ofte ikke nok.

Der hvor jeg tror folk føler sig provokeret er nok fordi de, uden grund, tolker det som om du også mener at folk med mindre startups absolut skal arbejde så meget, og man måske ikke er rigtige iværksættere uden at lægge minimum 70 timer om ugen, men det er jo ikke det du siger.

I vores lille virksomhed, hvor vi er to der driver forretningen og har fire udviklere på fuld tid, der synes jeg succes er at min kollega der netop er blevet far for anden gang ikke behøver komme i nærheden af 70 timers arbejde om ugen. Det er så pisse fedt at han hver dag når lille Viktor kommer hjem kl. 15.30 kan smutte hen og lege med ham (og så komme tilbage senere igen). Det er også fedt han ikke behøver møde kl. 6 om morgenen, men kan være sammen med familien indtil vi starter kl. 08.30. Jo der bliver tjekket mail og Skype løbende og mangler en udvikler instruktioner bliver de givet, så han er "på" meget af døgnet, men det er ikke koncentreret arbejde.

Succes kan måles på mange måder, og er kriteriet at man ønsker en stor million virksomhed, som er startet op fra scatch, ja så skal der lægges ultra mange timer i det, men succes måles jo forskelligt fra person til person.

Succes for mig er at kunne leve tilfredsstillende af min(vores) virksomhed og samtidig i weekenderne have tid til bare at sidde og læse om SEO/marketing/konvertering uden at skulle tænke på at arbejde. At have tid til at studere Google maps og finde en eller anden hemmelig lille strand og bruge to timer på at køre og gå hen til dette lille paradis, og grille sammen med vennerne og konen, og så tage hjem når det bliver mørkt. At kunne bruge det meste af lørdagen på at spille tennis og derefter slappe af med en øl i en eller anden pool på et hotel i nærheden. Jeg kan godt finde på at arbejde i weekenderne, f.eks. besvare emails, og hjælpe kunder der har brug for akut hjælp, men der går ikke mange timer med det i alt. Mine weekender bruges meget til afslapning, til gengæld er jeg pisse klar mandag morgen når det går løs igen og telefonen og emailen bimler og bamler Smile.

Man kan sjældent nå det hele, og det vigtigste er at prioritere hvad man vil med sit liv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg kan i hvert fald sige så meget, at Meebox ikke var blevet til noget med hverken 30, 40 eller 50 timer om ugen. 70? Helt sikkert i nogen uger. Måske også 80, 90 eller 100 nogen uger. Det handler ikke om at løbe dobbelt så hurtigt som alle andre. Det handler om at løbe lige præcis så meget hurtigere, at man kommer før dem. Hvis det kræver dobbelt så stor indsats - so be it. 

Jeg har iøvrigt en dejlig kæreste på 4. år og er i gang med at skrive mig speciale som Softwareingeniør ved siden af - glem alt det offer/martyr-pis. Jeg siger bare: Man kan, hvad man vil. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke forstå hvad man kan lave i så mange timer om ugen.Har du f.eks webshop, så kan du optimere den, skrive artikler og ordre forsendelse.. Det tager ik 70 timer om
Ugen ?!

Det er lige før Martin eller en anden skal lave en video over sin uge... Lige fra man står op til man sover..(så kan vi se de 70 timer i praksis :) )

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Justrelax:
Jeg kan ikke forstå hvad man kan lave i så mange timer om ugen.Har du f.eks webshop, så kan du optimere den, skrive artikler og ordre forsendelse.. Det tager ik 70 timer om
Ugen ?!

Nu er det jo ikke alle der har en webshop, eller som i vores tilfælde "kun" har en webshop.

Men hvis vi kun tager udgangspunkt i webshoppen, så har vi lige over 200.000 varer vi kan / bør / skal oprette. Det får man ikke lige revet igennem på 70 timer om ugen :o)

Dertil kommer så optimering, udvikling, varebestilling, lagerføring, ekspedition, evt. produktfotos / videoer, håndtering af kundehenvendelser, reklamationssager, afvisning af SEO / AdWords / Facebook cowboys der ringer flere gange dagligt, møder og telefonsamtaler med nye leverandører, håndtering af markedsføring og SEO, og en lang række andre ting. 70 timer om ugen er slet ikke i nærheden af at være nok hverken for 1, 2 eller 10 mand. i hvert fald hos os :o)

For vores vedkommende er webshoppen dog endnu kun ca. 10 - 15% af den samlede forretning, selvom den tager mere end 10 - 15% af tiden. Så ud over dette, er der den tid vi bruger på at drive og udvikle de øvrige dele af forretningen, og så går det bare stærk.

Men nu er det jo heller ikke 100% koncentreret arbejdstid vi taler om. Der er jo også plads til at deltage herinde, læse lidt nyheder, finde inspiration osv. Men en 37 timers arbejdsuge, er også sjældent 100% koncentreret arbejdstid, så selvom man ikke når dobbelt så meget ved en dobbelt så lang arbejdsuge, så når man i hvert fald en del mere.

Men hvis du ikke har brug for at bruge flere timer på at nå derhen du gerne vil, så er det jo også bare perfekt. At vi er andre der skal bruge mere tid til at nå derhen vi gerne vil, bliver så bare vores problem. Men det er heller ikke sikkert at vi har sat os de samme mål :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Mit indlæg var ik kritik, men mere nysgerrighed. Men kan godt se det tager så meget tid, hvis man skal lave næsten alt selv
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin taler vel om en egentlig forretning som kan forsørge en familie og nogle ansatte

Selvklart kan man ha en webshop med iphone covers og tjene håndører - men skal man ha ansatte og egentlig indtjening, så kræves der sved

Jeg har prøvet det, både i start ups og som CEO i en børsnoteret koncern, og jeg synes 70 timer lyder lidt i underkanten. Det river en med og læg så lige dertil i forhold til ansatte - og chefen sætter eksemplet. Smutter han hjem kl 15 og hygger sig, så mærkes det superhurtigt og smitter i hele organisationen

Chefen skal gerne både gå forrest i arbejdsindsats OG være den bedste fagligt på et af områderne der dækkes. Er det en salgschef - så skal han i princip selv kunne vise sig som den bedste sælger - osv - så - jo 70 timer lyder ikke urimelig. Læg dertil de tanker der bruges når man sover eller går tur med hunden, så det er et projekt man bedst løser, hvis man har familien med på, at man KAN være lidt optaget Big Smile

Jeg kan sagtens forstå at nogen ikke synes DET er et liv, og det er en ting man skal tage med når man beslutter sig. Man kan tjene gode penge og ha et supergodt liv, uden at ville være chef eller selvstændig.

Der er smukt på toppen af bjerget, men der blæser fandeme også en kold vind nu og da.Stick out tongue

Man skal IKKE vælge det, fordi man tror man slipper lettere om ting end ved at være ansat.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Martin taler vel om en egentlig forretning som kan forsørge en familie og nogle ansatte


Nej, jeg taler om at bygge en stor virksomhed med mange ansatte, høj omsætning og god lønsomhed.
Hvis man bare vil lave en virksomhed der kan forsøge en familie, kan det helt sikkert gøres med en mindre indsats.

De bedste hilsner

Martin

 

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)